شناسهٔ خبر: 51119730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش آمار ابتلا به اومیکرون در آلمان

شناسایی یک مورد جدید ابتلا به امیکرون در آلمان

مقامات بهداشتی در شهر لایپزیک آلمان از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از برلین، مقامات بهداشتی در شهر لایپزیک آلمان از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون خبر دادند.
فرد مبتلا به سویه اومیکرون که مردی ۳۹ ساله است می گوید سفر یا تماسی به آفریقای جنوبی یا با افراد بازگشته از این کشور نداشته است، موضوعی که نگرانی مقامات بهداشتی در شرق آلمان را به علت مشخص نبودن منشاء آلودگی به سویه جدید کرونا افزایش داده است.
پیش از این در ایالت بایرن در جنوب آلمان ابتلای سه نفر به اومیکرون ثبت شد که هر سه پیش از این سفری به آفریقای جنوبی داشتند.

احزاب جدید آلمان پیش از شناسایی سویه اومیکرون قانونی را در مجلس تصویب کردند که بر اساس آن، کشور از تاریخ ۲۰ نوامبر / ۲۹ آبان از وضعیت اضطراری خارج می‌شود و بر این اساس در مقابله با اپیدمی دیگر مقامات ایالت‌ها مجوز تعطیلات اجباری و منع تردد نخواهند داشت.
حالا با شناسایی و گسترش سویه اومیکرون در جهان، بسیاری از کارشناسان با انتقاد از این قانون، اعمال محدودیت‌های شدید را الزامی می‌دانند.
آنان معتقدند که مجلس باید برای تغییر و اصلاح این قانون به منظور گسترش دامنه مجوز‌ها در شرایط اضطراری اقدام کند.
متخصصان همچنین برای پیشگیری از گسترش اومیکرون شش مورد را توصیه میکنند: خودداری از سفر، محدودیت تماس ها، دوری از مکان‌های پر ازدحام و استفاده از ماسک در اماکن سربسته، دریافت دوز سوم واکسن، تلاش تولید کنندگان واکسن برای تطبیق واکسن ضد کرونا با سویه اومیکرون و جدی گرفتن تست‌های کرونا.

نظر شما