شناسهٔ خبر: 51120487 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی یک مورد جدید ابتلا به سویه اُمیکرون در آلمان

مقامات بهداشتی در شهر لایپزیک آلمان از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اشپیگل، مقامات بهداشتی در شهر لایپزیک آلمان از شناسایی یک مورد جدید ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون خبر دادند.

فرد مبتلا به سویه اُمیکرون که مردی ۳۹ ساله است، می‌گوید سفر یا تماسی به آفریقای جنوبی یا با افراد بازگشته از این کشور نداشته است؛ موضوعی که نگرانی مقامات بهداشتی در شرق آلمان را به علت مشخص نبودن منشاء آلودگی به سویه جدید کرونا افزایش داده است.

پیش از این در ایالت بایرن در جنوب آلمان ابتلای سه نفر به اُمیکرون ثبت شده بود که هر سه پیش از این سفری به آفریقای جنوبی داشتند.

احزاب جدید آلمان پیش از شناسایی سویه اُمیکرون قانونی را در مجلس تصویب کرده بودند که بر اساس آن، کشور از تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) از وضعیت اضطراری خارج شود؛ حالا با شناسایی و گسترش سویه امیکرون در جهان، بسیاری از کارشناسان با انتقاد از این قانون، اعمال محدودیت‌های شدید را الزامی می‌دانند.

آنان معتقدند که مجلس باید برای تغییر و اصلاح این قانون به منظور گسترش دامنه مجوز‌ها در شرایط اضطراری اقدام کند.

گفتنی است متخصصان همچنین برای پیشگیری از گسترش اُمیکرون شش مورد را توصیه می‌کنند: خودداری از سفر، محدودیت تماس ها، دوری از مکان‌های پر ازدحام و استفاده از ماسک در اماکن سربسته، دریافت دوز سوم واکسن، تلاش تولید کنندگان واکسن برای تطبیق واکسن ضد کرونا با سویه اومیکرون و جدی گرفتن تست‌های کرونا.

انتهای پیام/

نظر شما