شناسهٔ خبر: 51043771 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمتر از ۱۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال از فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند

عضو هیات علمی گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کمتر از ۱۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال کشور، از فناوری‌های دیجیتال و فضای مجازی استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز این رقم را در اروپا و امریکا، بین ۶۷ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود:متاسفانه قشر زنان و جمعیت سالمندان کشورمان، از کمترین امکانات در این زمینه برخوردارند.
وی استفاده از امکانات دیجیتال و فضای مجازی را در کاهش اختلالات شناختی، کاهش افسردگی و احساس تنهایی، موثر دانست و گفت:به دلیل تاثیرات آن بر سلامت روانی و اجتماعی سالمندان، امسال شعار روز جهانی سالمند، به این موضوع اختصاص داده شده است.
دکتر ممتاز " آگاهی کم سالمندان نسبت به طریقه استفاده از امکانات دیجیتال، دسترسی کم سالمندان به این امکانات و نگرش مردم و خانواده‌ها نسبت به استفاده سالمندان از فضای مجازی " را سه دلیل برای استفاده کم سالمندان کشورمان از امکانات فضای مجازی و فناوری‌های دیجیتال بیان کرد و گفت:متاسفانه بسیاری از خانواده‌های ایرانی براساس نگرش اشتباه، فضای مجازی را مربوط به سالمندان نمی‌دانند و سالمندان نیز براساس این نگرش، برای بیان نیازشان به این امکانات، احساس شرمندگی و خجالت می‌کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما