شناسهٔ خبر: 51035483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدارس استعداد‌های درخشان کهگیلویه و بویراحمد میزبان هزارو ۲۰۰ دانش آموز است

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبدالرحمن چمن رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گردهمایی عوامل اجرایی مدارس استعدادهای درخشان استان در یاسوج گفت: این تعداد در ۱۰ مدرسه متوسطه اول و دوم در رشته های تجربی ریاضی و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

او اظهارکرد: مدارس متوسطه اول در یاسوج و گچساران و متوسطه دوم در یاسوج گچساران و دهدشت هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته در کنکور سراسری دو تن رتبه زیر ۱۰ تن رتبه زیر ۱۰۰و۱۵۲ تن رتبه زیر ۱۰۰۰ استان از مدارس استعداد های درخشان استان بودند.

چمن تصریح کرد: از این مدارس در کنگره سراسری قرآن دو تن رتبه عالی کشور و ۴۸ تن رتبه برتر استانی مسابقات قرآن نماز و عترت را کسب کردند.

او ادامه داد: برای نخستین بار در سال تحصیلی آینده سمپاد مهارتی (فنی و حرفه ای) در استان و همچنین دبیرستان استعداد های درخشان متوسطه اول برای دختران و پسران در مهر ۱۴۰۰ در دهدشت تاسیس می شود.

همچنین کوروش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد نیز در این گردهمایی گفت: با توجه به تنوع شیوه های آموزش در مدارس استعدادهای درخشان، خلاقیت در ارائه شیوه‌های تدریس توجه به مسائل عاطفی و روانی و استفاده از ظرفیت و توان و هوش سرشار این دانش‌آموزان برای  پرسش‌گری ،مطالبه‌گری و مفید بودن آن ها برای جامعه یک ضرورت است.

او افزود: هم اکنون ۸۳۰ دانش آموز در چهار مدرسه استعدادهای درخشان یاسوج تحصیل می کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما