شناسهٔ خبر: 51033303 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: این تعداد در ۱۰ مدرسه متوسطه اول و دوم در رشته های تجربی ریاضی و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد؛ عبدالرحمن چمن در گردهمایی عوامل اجرایی مدارس استعدادهای درخشان استان در یاسوج گفت:  مدارس متوسطه اول در یاسوج و گچساران و متوسطه دوم در یاسوج گچساران و دهدشت هستند.
 وی گفت: در سال تحصیلی گذشته در کنکور سراسری دو نفر رتبه زیر  ۱۰ نفر رتبه زیر ۱۰۰و۱۵۲ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ استان از مدارس استعداد های درخشان استان بودند.
 رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان افزود: از این مدارس در کنگره سراسری قرآن دو نفر رتبه عالی کشور و ۴۸ نفر رتبه برتر استانی مسابقات قرآن نماز و عترت را کسب کردند.
 وی گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی آینده سمپاد مهارتی (فنی و حرفه ای) در استان و همچنین دبیرستان استعداد های درخشان متوسطه اول برای دختران و پسران در مهر ۱۴۰۰ در دهدشت تاسیس می شود.
 در این گردهمایی رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: با توجه به تنوع شیوه های آموزش در مدارس استعدادهای درخشان، خلاقیت در ارائه شیوه‌های تدریس توجه به مسائل عاطفی و روانی و استفاده از ظرفیت و توان و هوش سرشار این دانش‌آموزان برای  پرسش‌گری ،مطالبه‌گری و مفید بودن آنها برای جامعه یک ضرورت است.
 کوروش دلشاد گفت: هم اکنون ۸۳۰ دانش آموز در چهار مدرسه استعدادهای درخشان یاسوج تحصیل می کنند.

نظر شما