شناسهٔ خبر: 50984507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با همکاری سازمان بسیج جامعه کشاورزی؛

جمع آوری ۲۰ هزار بذر بلوط برای خزانه جنگل‌ها

خبرگزاری صداوسیما

۲۰ هزار بذر بلوط برای خزانه جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح این استان و مربیان طرح بسیج همگام با منابع طبیعی در پویشی برای حفاظت از منابع طبیعی و پوشش‌های سبز زاگرس بذور بلوط جمع‌آوری و برای آماده‌سازی در فصل نهال کاری کشت می‌شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۰۰ هزار هکتار پوشش جنگلی دارد که طی سال‌های گذشته با چالش‌هایی مانند آفت بلوط، ریزگردها، بارندگی کم، فشار زیاد به عرصه‌های منابع طبیعی، چرای بی رویه دام وآتش‌سوزی‌ها روبرو بوده است.
سرهنگ ستار غلامی افزود: این برنامه با هدف حفظ منابع طبیعی و همچنین فرهنگ سازی انجام و باید اهمیت منابع طبیعی به جامعه و نسل نو گوشزد شود.
سرهنگ غلامی ادامه داد: برای حفظ و حمایت از جنگل‌ها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با همراهی تشکل‌های مردم‌نهاد و شرکت‌ها سالانه قریب به هزار و ۷۰۰ تا ۲هزار هکتار جنگل کاری با بذر و نهال انجام می‌شود.
کارشناس جنگلداری منابع طبیعی استان هم گفت: در حوزه‌های گرمسیری بادام، ارژن، بلوط، بنه و گلابی وحشی به دلیل سازگاری با منطقه کشت می‌شود.
احسان حسینیان افزود: این برنامه با هدف حفاظت از منابع طبیعی و پوشش‌های سبز زاگرس انجام شد.

نظر شما