شناسهٔ خبر: 50946309 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران مطرح کرد:

مقابله با 297 مورد پسماند و ضایعات سوزی

محمودی گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری، از 2611 واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این گشت ها متوقف شده و یا به حالت تعلیق در آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سعید محمودی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح این خبر با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود، اظهار داشت: طی این مدت 100 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه  قرار گرفت که این پایش ها شامل 244  واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و 2367 واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است .

او با بیان اینکه در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز بصورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید، تصریح کرد: پایش127 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بصورت روزانه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

محمودی با اشاره به اینکه همچنین از 196 واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در آبان ماه بازدید بعمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد 80  مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعا 178 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی آبان ماه و در جریان پایش های شبانه، فعالیت 34 واحد آلاینده نیز متوقف شد.

محمودی با تأکید به اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان همچنان به قوت خود باقی است، بیان داشت: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 297 مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتشسوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با بکارگیری ابزار ابتدایی بود.

او از دستگاه های متولی و مسئول خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا خصوصا در بعد ساعت اداری داشته باشند.

این گزارش می افزاید: گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما