شناسهٔ خبر: 50951271 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طی یک ماه گذشته

فعالیت واحدهای آلاینده هوا در تهران متوقف شد!

سعید محمودی گفت: برنامه ویژه پایش های محیط زیست از ابتدای آبان آغاز و براساس این گشت و پایش‌ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌های واحدهای آلاینده جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی افزود: برنامه ویژه پایش های محیط زیست از ابتدای آبان آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های واحدهای آلاینده جلوگیری شود.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ محور مواصلاتی شامل ۲۴۴ واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و ۲ هزارو ۳۶۷ واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس از سوی کارشناسان محیط زیست و گروه های گشتی استان، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه  قرار گرفت.

محمودی خاطرنشان کرد: در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ نیز به صورت شبانه روزی پایش و کنترل و از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، پایش ۱۲۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به صورت روزانه در سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها عنوان کرد.

محمودی با اشاره به اینکه در آبان امسال همچنین از ۱۹۶ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان بازدید به عمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد ۸۰ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

وی اذعان داشت: ۱۷۸ مورد اخطاریه محیط زیستی نیز در پایش های انجام شده برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد.

محمودی با تأکید بر اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان تهران همچنان به قوت خود باقی است، افزود: در یک ماه گذشته کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۲۹۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماند سوزی مواجه و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتش سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با بکارگیری ابزار ابتدایی بود.

وی از مسئولان دستگاه های متولی خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا به خصوص بعد از ساعت اداری داشته باشند.

به گفته محمودی گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

نظر شما