شناسهٔ خبر: 50930703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۰ درصد از مسمومیت ناشی از آفت کش‌ها مربوط به قرص برنج است

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: ۶۰ درصد از مسمومیت ناشی از آفت کش‌ها مربوط به مصرف قرص برنج است.

صاحب‌خبر -

نوشین محمد حسینی مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به مقاومت میکروبی در بین افراد گفت: در حال حاضر بر اثر مصرف بالای آنتی بیوتیک در دنیا مقاومت میکروبی در برابر این دارو یا به نوعی دیگر مقاومت ویروس در برابر آنتی بیوتیک افزایش پیدا می کند و با وجود این مسئله منجر به از دست دادن داروهای آنتی بیوتیک در دنیا خواهیم شد.

او ادامه داد: در حال حاضر سازمان غذا و دارو در زمینه تجویز منطقی دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک ها دوره های مختلف آموزشی برگزار می کند تا اهمیت این موضوع و پرهیز از مصرف خودش آن و تجویز نادرست این دارو مشخص شود.

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو بیان کرد: هنگامی که ویروس در برابر آنتی بیوتیک مقاوم می شود این معضل نه تنها در بین افرادی که به صورت خودسرانه این دارو را مصرف کرده بلکه در بین افرادی که میکروب وارد بدن آنها شده نیز به دلیل افزایش مقاومت میکروبی نیز ایجاد خواهد شد.

محمد حسینی تاکید کرد: در سال جاری مسمومیت با متانول در حدود ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که در سال گذشته ما دچار مشکلات جدی در زمینه مسمومیت با مواد شیمیایی بودیم.

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده بین ۵۰تا ۶۰ درصد از آفت کش ها که منجر به بروز مسمومیت در بین افراد می شود ، مربوط به قرص برنج است که فروش و استفاده از قرص برنج ممنوع است و به صورت قاچاق در بازار پیدا می شود.

محمد حسینی افزود: قرص برنج ماده ای کشنده است که نه تنها خوردن آن بلکه گاز متصاعد شده از قرص برنج باعث مرگ افراد می شود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما