شناسهٔ خبر: 50823119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایحه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران تصویب شد

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز سه شنبه در جریان بیست و چهارمین جلسه شورا، بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه «نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

کارشناسان معتقدند که طی چند سال اخیر روند صدور پروانه شهرداری برای ساخت و ساز در تهران کاهش یافت و تصویب این لایحه موجب اجرای سیاست های تشویقی برای ساخت و ساز بیشتر به ویژه مناطق جنوبی پایتخت می شود.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این خصوص توضیح داد: سیاست های ارائه شده به این منظور است که به صورت تخفیف، مشوق هایی را برای شهروندان در نظر بگیریم.

وی گفت: با افزایش تقاضا و افزایش قیمت مسکن مواجه هستیم و سیاست های تشویقی می تواند گره هایی که در این حوزه وجود دارد را باز کند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در در این خصوص گفت: تخفیف هایی که در عوارض ارائه می شود، بیشتر در شمال تهران استفاده و سهم شهروندان در جنوب پایتخت ناچیز است.

وی با بیان اینکه کسانی که در شمال تهران میلیاردها تومان به شهرداری بدهکار هستند بیشتر از این مصوبه استفاده می کنند و این مصوبه را تبعیض آمیز دانست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت در جنوب تهران مردم برای عوارض یک واحد ۷۰ متری مانده اند و باید تغییراتی در این مصوبه ایجاد شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه با یک فوریت این لایحه موافق هستیم، گفت: شورای شهر برای مناطق جنوبی تخفیف بیشتری را در این لایحه لحاظ کند.

وی افزود: در کمیسیون های مربوطه نیز این پیشنهاد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا ۳۵ یا ۴۰ درصد تخفیف برای مناطق جنوبی پایتخت در نظر گرفته شو و شاهد جهشی در مناطق جنوبی به خصوص در بافت های فرسوده باشیم.

پیرهادی با بیان اینکه امروز بافت های فرسوده یکی از دغدغه های اصلی ما در شورا است، اظهار داشت: امیدواریم بر اساس سیاست های تشویقی اقداماتی را پیش ببریم تا به نوسازی بافت های فرسوده منجر شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در یک ماه گذشته هم این میزان تخفیف مصوب شد اما اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفت، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که همکاران ما در شهرداری تهران باید به آن دقت داشته باشند این است که بر روی موضوعات رسانه ای هم کار کنند.

وی تاکید کرد: فقط افرادی که به شهرداری مراجعه داشتند متوجه این تخفیف ها شدند و افراد دیگری که به شهرداری مراجعه حضوری نداشتند، از این موضوع بی اطلاع هستند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اتفاق آرا این لایحه را تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه جلسه امروز پرونده ۶ پلاک ثبتی را بررسی و به باغ بودن آنها رای دادند.

نظر شما