شناسهٔ خبر: 50773473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خبر داد

برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی/۶ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد

مهدیان پور گفت: در سال جاری نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است که این رقم جدا از ارسال کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مهدیان پور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های هفته کتاب در این استان گفت: در این دوره از هفته کتاب بیش از ۳۵۰ برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار می‌شود.

مهدیان پور گفت: افتتاح کتابخانه عمومی حضرت ام البنین(س) شهر صنعتی کاوه، نشست کتاب‌خوان اختصاصی نویسندگان و مترجمان، برگزاری محفل ادبی ادیـب با حضور شعرای برجسته استان، آیین ملی رونمایـی از کتـاب «تـازه داماد» زندگینامه تکاور شهید مهدی جودکی، کارگاه آموزشی پـرورش خانواده کتاب دوست، کارگـاه آموزشی ترفندهای فضای مجازی، دیدار با مسئولین استانی و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های شاخص اداره کل در ایام هفته کتاب است.

وی افزود: در سطح شهرستان‌ها نیز کارگاه آموزشی قصه‌‌گویی برای مادران و جلسه جمع خوانی کتاب «یاد و یادگار» با حضور نویسنده کتب در آشتیان؛ نشست کتاب‌خوان اختصاصی و رونمایی کتاب «سرایش عشق» در تفرش؛ برگزاری کارگاه آموزشی و نشست کتاب‌خوان تخصصی در خمین؛ برگزاری نشست کتاب‌خوان مروجان کتابخوانی، آغاز به کار محفل قرآن و عترت و محفل ادبی کتابخانه اشراق، رونمایی از کتاب‌های «تک درخت تنها» و «خون و نمک»، نشست تخصصی کتاب‌خوان استادان دانشگاه و برگزاری مسابقه کتابخوانی «تفسیر قرآن» در دلیجان؛ رونمایی از کتاب «بلاغت در آثار سلمان ساوجی» و تور کتابخانه گردی برای اعضا در ساوه؛ افتتاحیه محفل قرآن و عترت کتابخانه شهید امیری در شازند؛ جلسه شعرخوانی با حضور فعالین ادبی در فراهان؛ رونمایی از کتاب «دولت عشق، جرعه‌ای از بهار معرفت امام عصر(عج)» و نشست کتاب‌خوان اختصاصی مسئولان شهرستان در کمیجان؛ برگزاری مسابقه پیامکی و رونمایی از کتاب در محلات برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری نشست‌های نمایشنامه خوانی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، کتابخانه گردی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب نویسندگان بومی، معرفی کتاب برای شهروندان در محافل عمومی، قصه گویی برای کودکان، نشست‌های مطالعاتی، کارگاه‌های آموزشی- مهارتی، نمایشگاه کتاب برای بازنمایی منابع کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت هفته کتاب در سطح استان است.

مهدیان پور با اشاره به سایر برنامه‌های هفته کتاب، گفت: آذین بندی و فضاسازی کتابخانه‌ها، نقاشی دیواری با موضوع کتاب و کودک، نمایشگاه پوستر کتابخوانی، تقدیر از اعضای کتابخوان کتابخانه‌ها، خلاصه نویسی از کتاب، نقاشی و داستان نویسی با موضوع منابع جشنواره کتابخوانی رضوی، خاطره نویسی، برگزاری نمایش عروسکی، نشست‌های مثنوی خوانی و سعدی خوانی، تبلیغ و ترویج کتابخوانی در مصلی‌های نماز جمعه، حضور کتابداران در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات نقاشی، ویژه برنامه‌های کتاب و کودک از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، دیدار کتابداران استان با ائمه جمعه، بازدید مدارس و مهدهای کودک از کتابخانه‌ها، حضور کتابداران در مدارس برای روخوانی و معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتاب‌خوانی، توزیع بروشور مربوط به معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن‌ها به عموم مردم و اطلاع رسانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و ... را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

مهدیان پور با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه های عمومی استان گفت: این پویش از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود و بر این اساس مردم فرهنگ دوست می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی، کتاب های بدون استفاده خویش را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی افزود: در سال جاری نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است که این رقم جدا از ارسال کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری مبلغ  ۶۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کتاب خریداری شده و به کتابخانه‌های عمومی استان تزریق شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان مرکزی روز ۲۹ آبان ماه با حضور مقامات استانی، کتابداران، مسئولان کتابخانه‌های عمومی و فرهیختگان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد و از کتابخوانان و کتابداران برتر، انجمن‌های برتر در سطح استان و فعالان عرصه کتاب تقدیر به عمل می آید.

انتهای پیام/

 

نظر شما