شناسهٔ خبر: 50753346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی استعفای ۳ افسر ارشد موساد در هفته‌های اخیر؛

آتش اختلافات در سرزمین های اشغالی داغ‌تر از همیشه

خبرگزاری صداوسیما

در یک تحول بی سابقه، آتش اختلاف به داخل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) افتاد که باعث ایجاد نوعی هرج و مرج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی سعودی "الحدث" گزارش داد، موساد سال‌ها به بازی اختلاف افکنی در ورزشگاه‌های دیگران عادت داشت، در یک تحول بی سابقه، آتش اختلاف به ورزشگاه خودش افتاد که باعث ایجاد نوعی هرج و مرج شد.

<div id="video-display-embed-code_7240227"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3275148/7240227?width=350&height=250"></script></div>

الحدث افزود، رسانه‌های صهیونیستی درباره جزئیات این ماجرا گفتند موساد به علت اختلافات داخلی دچار دودستگی شده است. استعفای روسای سه بخش موساد در پی اختلاف آن‌ها با رئیس جدید این سازمان، صورت گرفت. چهارمین مسئول موساد هم که مسئول نبرد‌های راهبردی در این سازمان است، تمایل دارد استعفا کند. بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، علت اختلاف، مربوط به تناقض سیاست‌ها در داخل موساد و شکاف آشکار بین سران آن است.

این شبکه تاکید کرد، نشانه‌های این نارضایتی در موساد پس از آن آشکار شد که رئیس جدید این سازمان تلاش کرد ساختار آن را تغییر دهد و بخش‌ها را از یکدیگر جدا کند. به نظر می‌رسد اختلافات زمانی به اوج رسید که او تصمیم گرفت مسئولیت‌ها در آژانس جاسوسی را تقسیم کند.

به گفته ناظران، بعید نیست استعفای فرماندهان موساد که رتبه‌های آن‌ها معادل ژنرال در ارتش اسرائیل است، ادامه داشته باشد. فقط شش ماه از معرفی دیوید بارنیا به عنوان رئیس موساد می‌گذرد که اختلافات در این سازمان پدیدار شد.

بنیامین نتانیاهو پیش از ترک نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بارنیا را به عنوان رئیس جدید موساد منصوب کرد. البته این تحلیل هم وجود دارد که موساد به عمد خبر‌های جعلی را منتشر می‌کند تا نگاه‌ها را از برنامه ریزی‌های خودش دور کند. عده‌ای هم معتقدند، رئیس جدید موساد، مسئولانی را که با رئیس سابق این سازمان کار می‌کردند زیر فشار قرار می‌دهد تا آن‌ها را با افراد جدید جایگزین کند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه گذشته حساب کاربری «اینتل اسکای» در توئیتر از گاف بزرگ امنیتی رژیم صهیونیستی و لو رفتن موقعیت پایگاه‌های نظامی و امنیتی این رژیم پرده برداشت.

روز دوشنبه گذشته نیز یک گروه مخالف رژیم صهیونیستی موسوم به «عدالت برای فلسطین» اعلام کرد که از ماه گذشته تاکنون شروع به انتشار اطلاعات و هویت تعدادی از مقامات موساد، ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک در بستر کانال‌های تلگرامی کرده است.

این گروه از ماه گذشته اطلاعات شخصی از جمله شماره تلفن، آدرس، شماره شناسایی و تصویر مقامات رده بالای نظامی رژیم صهیونیستی که برای مردم عادی ناشناس هستند، را منتشر کرده است.

نظر شما