شناسهٔ خبر: 68091945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

برای تخلیه شهروندان این کشور از لبنان؛

نیروهای انگلیسی در حالت آماده‌باش هستند

اقتصادنیوز: روزنامه تایمز چاپ لندن در گزارشی نوشت: نیروهای انگلیسی برای تخلیه شهروندان این کشور از لبنان در حالت آماده‌باش هستند زیرا بیم آن می‌رود که (رژیم) اسرائیل فرودگاه بیروت را بمباران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در گزارش روزنامه تایمز آمده است: بیش از یک هزار نیروی نظامی انگلیس از جمله تفنگداران دریایی سلطنتی این کشور برای عملیات نجات و تخلیه شهروندان این کشور از لبنان در حالت آماده‌باش هستند زیرا این نگرانی وجود دارد که به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه و وقوع درگیری، نیروی هوایی ارتش (رژیم) اسرائیل فرودگاه بیروت را بمباران کند.

بر اساس گزارش روزنامه تایمز، صدها نیروی نظامی انگلیسی شامل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین کماندوهای نیروی دریایی سلطنتی این کشور برای شرکت در عملیات تخلیه شهروندان انگلیسی از لبنان، پیش تر در پایگاه آ.ای.اف آکروتیری (RAF Akrotit) نیروی هوایی انگلیس در قبرس مستقر شده‌اند و صدها سرباز دیگر در این کشور برای انتقال به منطقه آماده هستند.

خبر مرتبط
ترور «اسماعیل هنیه» نقض آشکار حاکمیت ایران است

اقتصادنیوز: «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی بیانیه‌ای را در خصوص ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران صادر کرد.

این گزارش می‌افزاید: خطر تشدید ناگهانی تنش‌ها در منطقه و لبنان به حدی حاد در نظر گرفته می‌شود که برنامه‌ریزان نظامی انگلیسی در حال آماده شدن برای تخلیه شهروندان این کشور از لبنان در مقیاسی بزرگ هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد و شامگاه سه‌شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ (نهم مرداد) به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله‌های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند. بر اثر این حمله ویرانی زیادی در برخی طبقه‌های ساختمان به بار آمد و فواد شکر (حاج محسن) از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت، به شهادت رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست ایران که مورد حمایت چین، الجزایر و روسیه به‌ عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) برای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران تشکیل جلسه داد.

نظر شما