شناسهٔ خبر: 50715636 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۳ درصد جمعیت شهرستان عجب‌شیر سالمند هستند

معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر با اعلام این که در حال حاضر جمعیت به سمت پیری پیش می‌رودگفت: ۱۳ درصد جمعیت این شهرستان سالمند هستند که خود زنگ خطری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضا عاشقی معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای سالمندان و ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان عجب‌شیر گفت: تعداد کل سالمندان شهرستان هشت هزار و ۸۰۰ نفر است.

او با بیان اینکه رسیدگی به امور سالمندان در جامعه ضروری است افزود: ساماندهی وضعیت سالمندان و برطرف کردن نیاز‌های اجتماعی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

او افزود: دستگاه‌های متولی باید به مناسب‌سازی اماکن عمومی و پارک‌ها برای بهبود رفاه سالمندان توجه کرده و برای افزایش حضور سالمندان در اجتماع نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون فرماندار عجب شیر بر شناسایی افراد سالمند و کمک به ارتقای وضعیت آن‌ها در شهرستان عجب‌شیر توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

عاشقی افزود: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام شود و زمینه حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه را فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

او بر لزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آن‌ها تاکید کرد و گفت: تیم نظارتی مناسب سازی بر اماکن عمومی مانند بوستان ها، ادارات و بانک‌هایی که معلولین بیشتر با آن‌ها سر و کار دارند نظارت کنند و این مکان‌ها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.

او افزود: مناسب سازی محیطی ادارات و نهاد‌های شهرستان در ارائه خدمات به جامعه معلولین، جانبازان و سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرماندار عجب شیر اظهار کرد: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت‌های خود کمک بگیرند و آن را تنها وظیفه اداره بهزیستی ندانند.

انتهای پیام/

نظر شما