شناسهٔ خبر: 43166302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش خانواده‌های تک فرزند یا خانواده‌های بی فرزند نگران کننده است/ آمار طلاق در خانواده‌های تک فرزند بیشتر است

نماینده،ولی فقیه دراستان بابیان اینکه آمار طلاق در خانواده‌های تک فرزند بیشتر از خانواده‌های چند فرزند است گفت:رغبت مادر به گرفتن طلاق در صورتی که به هر دلیل به دنبال طلاق است کمتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده،ولی فقیه در استان  گفت: خبر‌ها و گزارش‌های متقن داریم که کشور به سرعت به سمت پیری حرکت می‌کند و سال‌های آینده کشور جز پیرترین کشور‌ها خواهد بود.

اوبا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مسائل خانواده و ایجاد تحول در آن افزود:بدون تردید کاهش جمعیت در سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت آسیب‌هایی را در بر خواهد داشت و این آسیب‌ها در سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی و در عرصه‌های سبک زندگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی خودش را نشان خواهد داد.

او با بیان اینکه آثار این آسیب‌ها زمانی ظاهر خواهد شد که هیچ گونه علاجی برای آن متصور نیست گفت:محروم بودن از مشورت، محروم بودن از دوست و رفیقی که جزئی از خانواده اوست، ضعف در انجام کار گروهی، ضعف در برقراری ارتباط با جامعه و در نتیجه ضعف در مدیریت زندگی، ضعف در مهار اختلاف نظرها، اختلاف سلیقه ها، ضعف در یادگیری و مواردی از این قبیل تنها بخشی از آسیب‌هایی است که گربیان کودکان خانواده‌های تک فرزند را در حال حاضر و در آینده خواهد گرفت.

نماینده،ولی فقیه در استان ادامه داد:می‌توانیم ادعا کنیم جامعه رفته رفته با نیرو‌های جوانی روبه رو می‌شود که دوران کودکی و نوجوانی خود را به خوبی نگذرانده و از مهارت‌های فردی و اجتماعی کمتری برخوردارند و بیشتر اوقات کودکی و بلوغ خود را در تنهایی و در فضا‌هایی مانند فضای مجازی گذرانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با بیان اینکه آمار طلاق در خانواده‌های تک فرزند بیشتر از خانواده‌های چند فرزند است افزود: رغبت مادر به گرفتن طلاق در صورتی که به هر دلیل به دنبال طلاق است کمتر است.

اوگفت: از سوی دیگر در خانواده‌های تک فرزند با انسجام عاطفی کم، سست و با افراط و تفریط همراهند و این باعث می‌شود در جامعه با آسیب‌هایی طرف باشیم که جامعه را رفته رفته آماده پذیرش تمام تهدید‌های فرهنگی و سپس تهدید‌های امنیتی میکند.

او ادامه داد: تمام آسیب‌هایی که در سطح فرد و خانواده مطرح می‌شود در این مرحله موجب چالش‌های عظیم تری می‌شود.

نماینده،ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به ادعای مسئولان وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های تنظیم خانواده اگر به مدت ربع قرن در کشوری مستمر اجرا شود در آن کشور در بلند مدت دچار تغییرات اساسی در فرهنگ و شیوه زندگی مردم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با یادآوری اجرای ۲۱ ساله برنامه‌های تنظیم خانواده در کشور افزود: اکنون شاهد هستیم که نرخ باوری بسیار پایین‌تر از حد جانشینی شده که معنای دیگر این سخن افزایش خانواده‌های تک فرزند یا خانواده‌های بی فرزند است.

او گفت: جامعه ما خصوصاً جوانان ما باید به فرزند آوری روی بیاورند تا ما در آینده دچار پیری جمعیت در کشور نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما