شناسهٔ خبر: 50711085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ درصد جمعیت شهرستان عجب‌شیر سالمند هستند

مراغه - ایرنا - معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر با اعلام این که در حال حاضر جمعیت به سمت پیری پیش می‌رود، اعلام کرد: ۱۳ درصد جمعیت این شهرستان سالمند هستند که خود زنگ خطری است .

صاحب‌خبر -

رضا عاشقی روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای سالمندان و ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: تعداد کل سالمندان شهرستان هشت هزار و ۸۰۰ نفر است.
معاون فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه رسیدگی به امور سالمندان در جامعه ضروری است، تاکید کرد: ساماندهی وضعیت سالمندان و برطرف کردن نیازهای اجتماعی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: دستگاه‌های متولی باید به مناسب‌سازی اماکن عمومی و پارک‌ها برای بهبود رفاه سالمندان توجه کرده و برای افزایش حضور سالمندان در اجتماع نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

عاشقی بر شناسایی افراد سالمند و کمک به ارتقای وضعیت آنها در شهرستان عجب‌شیر توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
وی افزود: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام شود و زمینه حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه را فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.
معاون فرماندار عجب شیر بر لزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آنها تاکید کرد و گفت: تیم نظارتی مناسب سازی بر اماکن عمومی مانند بوستان ها، ادارات و بانک هایی که معلولین بیشتر با آنها سر و کار دارند نظارت کنند و این مکان ها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.
وی افزود: مناسب سازی محیطی ادارات و نهادهای شهرستان در ارائه خدمات به جامعه معلولین، جانبازان و سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرماندار عجب شیر اظهار کرد: وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت های خود کمک بگیرند و آن را تنها وظیفه اداره بهزیستی ندانند.

نظر شما