شناسهٔ خبر: 50679046 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع اختلالات اینترنت و آنتن دهی شهرک امام علی به زودی

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی سایت جدید در تقاطع خیابان غفاری و ارتش ظرف یک ماه آینده ظرفیت‌های آنتن دهی و اینترنت توسعه پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آذری نصرآباد مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: با نصب و راه اندازی دو سایت جدید آنتن دهی پرسرعت ارتباطات سیار در شهرک امام علی شهر  و خیابان غفاری بیرجند شبکه اینترنت بهبود و توسعه خواهد یافت.

یکی از شهروندان شهرک امام علی بیرجند به اختلالات اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه اشاره کرد وافزود: در گذشته وضعیت اینترنت و آنتن دهی شهرک امام علی بیرجند بهتر بود، اما نزدیک یک سال است که آنتن دهی با اختلال مواجه شده به طوری که هیچ یک از اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل پاسخ گو نیستند.

او با توجه به اینکه مدارس به صورت غیر حضوری، آنلاین ودانش آموزان ودانشجویان بیش‌ترین استفاده از اینترنت را دارند، بیان کرد: علاوه بر اینترنت، آنتن دهی تلفن همراه نیز با مشکل مواجه است و قادر به برقرار ارتباط از طریق تلفن همراه نیستیم.

آذری نصرآباد در پاسخ به این شهروند ادامه داد: تنها این اختلالات مربوط به آن منطقه نمی‌شود و در سایر مناطق استان با این مشکل مواجه بوده اند.

او اظهار کرد: ما در استفاده از اینترنت تلفن همراه افزایش چشمگیری داشته ایم به طوری که از میانگین مصرف ۳۰ ترابایت به ۱۲۰ ترابایت تغییر یافته و بازیابی شبکه همراه استان مشغول و باعث ترافیک زیاد شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین مصرف افزایش یافته، تصریح کرد: به لحاظ فنی در مکالمات مردم تاثیر گذاشته و اختلالات جدیدی به وجود آورده که ما برای حل این مشکل باید سایت‌های آنتن دهی را توسعه بدهیم و از ظرفیت‌های موجود بهینه‌ استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما