شناسهٔ خبر: 50555817 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین اخبار پلیس

کشف ۲۳ تن کالای اساسی سرقتی در بندر امام خمینی (ره)

۲۳ تن کالای اساسی، شامل غلات و کود شیمیایی سرقتی با تلاش یگان حفاظت بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) خوزستان، کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

کشف ۲۳ تن کالای اساسی سرقتی در بندر امام خمینی (ره)به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مهدی معصوم‌بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از ترفند‌های سارقان ایجاد وزن کاذب، جعل و مخدوش کردن بارنامه کامیون‌های باری است.
وی گفت: در این ارتباط ماموران یگان حفاظت سازمان بنادر در راستای کمک به شکوفایی اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفسدان اقتصادی، حین انجام طرح پایش عبور و مرور خودروها، به تعدادی کامیون حمل بار تجاری مشکوک می‌شوند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: پس از بررسی اسناد و مدارک و انجام توزین مجدد مشخص شد تناژ درج شده در بارنامه کامیون‌های حامل غلات و کود‌های شیمیایی ۵۶ تن درج شده که با وزن واقعی کالا‌های اساسی به مقدار ۷۹ تن مغایرت دارد که در نتیجه این عملیات، با هوشیاری همکارانم در یگان حفاظت بندر امام خمینی (ره)، ۲۳ تن کالای اساسی سرقتی کشف و ضبط شد.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در این عملیات، سه دستگاه کامیون توقیف، چهار نفر دستگیر و به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره) ارجاع شدند، خاطرنشان کرد: به افرد سودجو و سارقانی که با مخدوش کردن اسناد حمل بار و هرگونه اقدام مجرمانه، قصد سرقت دارند هشدار می‌دهیم با توجه به تعهد، هوشیاری و مهارت‌های فنی کارکنان یگان‌های حفاظت بنادر و دریانوردی در سراسر کشور اجازه هیچگونه سرقت محموله را که متعلق به همه مردم ایران اسلامی است، نخواهیم داد.
کارشناسان ارزش محموله سرقتی به وزن ۲۳ تن را ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برآورد کرده اند.

 بسته شدن سرشماره‌های مترصد کلاهبرداری "دریافت سهمیه سوخت جبرانی" 

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از مسدود شدن تعدادی سرشماره مترصد کلاهبرداری با عنوان " دریافت سهمیه سوخت جبرانی" خبر داد و گفت: اقدامات انتظامی و قضایی بر علیه مرتکبان در حال پیگیری است.
سرهنگ "رامین پاشایی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از اختلال به وجود آمده در سامانه توزیع سوخت، مسئولان کشوری از ارائه سهمیه سوخت جبرانی سخن به میان آورده‌اند که این موضوع همانند سایر موضوع‌ها از قبیل ثبت نام یارانه، سهام عدالت، کد بورسی و ... دستاویز مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان شده است.
سرهنگ "رامین پاشایی" خبر داد: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های مردمی، تعدادی سرشماره که در این حوزه مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند، شناسایی شدند و ضمن مسدودسازی، اقدام انتظامی و قضائی پلیس فتا بر علیه مرتکبان اینگونه جرایم در حال پی گیری بوده و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت نام "سهمیه سوخت جبرانی" هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.
وی در تشریح این روش کلاهبرداری بیان داشت: در این روش لینکی به صورت پیامک برای شهروندان ارسال می‌شود و از کاربر درخواست می‌کند برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند و پس از آن افراد به سایت‎های جعلی هدایت می‌شوند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: پیامک‌هایی که حاوی متن‌های اغوا کننده یا پیشنهاد‌های باورنکردنی باشد معمولاً دارای شماره تلفن برای تماس است؛ یا در آن عنوان می‌شود بعد از ارسال پیامک با شما تماس گرفته می‌شود، در این صورت حتماً شماره‌ای که با شما تماس گرفته است باید بررسی شود.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از عموم مردم خواست: اخبار مربوط به سهمیه سوخت را تنها از طریق سازمان‌های معتبر پیگیری و توجه کنند این قبیل سایت‌های کلاهبرداری از کاربران اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره حساب، شماره کارت، رمز‌های اول و دوم، تاریخ انقضا و CVV ۲ کارت بانکی را می‌خواهند.
این مقام انتظامی گفت: هموطنان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند و در صورتی که به هر علت با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند بلافاصله پلیس فتا را در جریان قرار دهند.
وی به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های جعلی ضمن بی‌توجهی به محتوای پیامک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به منظور رسیدگی سریع‌تر اطلاع دهند.

 انهدام چند شرکت هرمی در کشور 

در پی انهدام چند شرکت هرمی در برخی استان‌های کشور، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در خصوص ترفند‌های متقلبانه این گونه شرکت‌ها هشدار داد.
سرهنگ "شهاب امینی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت شکایت و گزارش‌های مردمی مبنی بر عضویت و فعالیت تعدادی از جوانان و افراد جویای کار در شرکت‌های هرمی به بهانه‌های واهی همچون استخدام، سرمایه گذاری اقتصادی و ...، بلافاصله اقدامات تخصصی پلیسی آغاز شد و کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم، سرشاخه‌های اصلی این شرکت‌ها را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه آنان توانستند جزوات آموزشی و سیستم‌های رایانه‌ای مورد استفاده در ارتکاب جرم را کشف و متهمان را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سود‌های کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان این قبیل شرکت ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.
سرهنگ امینی از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

 بازداشت موبایل قاپ با ۳۰ فقره سرقت 

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق موبایل قاپ و کشف ۳۰ فقره سرقت به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان، خبر داد.
سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که براساس اطلاعات پرونده، متهم پس از سرقت گوشی تلفن همراه شاکی با وی درگیر شده و در این حین با تجمع شهروندان وی با به جا گذاشتن موتورسیکلت خود در محل از موقعیت متواری می‌شود.
وی تصریح کرد: با بررسی صحنه جرم و موتورسیکلت، هویت مالک به اسم «فرزاد» شناسایی و مشخص می‌شود وی دارای چندین فقره سابقه کیف قاپی است، که ماموران پلیس نیز با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم مخفیگاه متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ دستخال گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرایم خود مبنی بر ۳۰ فقره گوشی قاپی اعتراف کرد که ارزش اموال به سرقت رفته، ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم برای تکمیل تحقیقات و شناسایی مالباختگان در اختیار پلیس آگاهی، قرار دارد.

 انهدام باند سرقت به عنف با عنوان راننده 

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از دستگیری و انهدام باند ۵ نفره سرقت به عنف از مسافران با عنوان راننده، خبر داد.
سرهنگ کارآگاه کیانوش ناصری گفت: به دنبال افزایش وقوع سرقت به عنف در مناطق غرب تهران تحت عنوان راننده، موضوع در قرارگاه فرعی سرقت در پلیس آگاهی در دست پیگیری قرار گرفت و کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین، علمی و پلیسی موفق شدند یکی از متهمان که سارقی حرفه‌ای بود به نام «سعید» را شناسایی کنند.
وی افزود: با کشف نشانی محل اختفا و کنترل وی، ماموران پلیس توانستند در عملیات ضربتی علاوه بر سعید، چهار همدست دیگر وی به نام های، «رسول»، «امید»، «اسماعیل» و «فرید» را نیز دستگیر کنند؛ در بازرسی از محل اختفای آنان، تعدادی چاقو، قمه، شمشیر، دو عدد افشانه فلفلی و یک قبضه سلاح کلت کمری، کشف شد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: متهمان اعتراف کردند که در حوالی شهریار با خودرو‌های پلاک مخدوش خود اقدام به مسافرکشی می‌کردند که پس از طی مسافتی، دیگر سرنشین که همدست راننده بوده، با چاقو یا قمه و بقیه ادوات جرم اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند و پس از سرقت اموال، آنان را در مکانی خلوت رها کرده و متواری می‌شدند.
ناصری افزود: «سعید» که خود را سرکرده باند معرفی کرد به کارآگاهان گفت، تا کنون ۱۵ فقره سرقت بعنف تحت عنوان راننده داشته و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از شهروندان، شرقت کرده اند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با مواجهه حضوری متهمان با شاکیان و مالباختگان، ۱۱ نفر آنان متهمان را شناسایی کرده اند و متهمان پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 انهدام باند خرید و فروش دارو‌های تقلبی درمان کرونا در فضای مجازی 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از انهدام باند ۴ نفره خرید و فروش دارو‌های تقلبی درمان کرونا و دارو‌های کمیاب و نایاب در فضای مجازی خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ هزار عدد از انواع این دارو‌ها در این عملیات کشف شد.
سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار داشت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» کرده و زمانی که آن‌ها را جهت استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده متوجه شده است این آمپول‌ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به صورت دستی پر شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت که با توجه به ابتلای همسرم به ویروس کرونا، در فضای مجازی جست وجو کردم و با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این آمپول معرفی کرد، آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه مبلغی جهت خرید این دارو‌ها برای وی واریز کردم و پس از دریافت دارو‌ها با بررسی پزشک مشخص شد این دارو‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند متهمان با تشکیل یک باند ۴ نفره و راه اندازی یک صفحه مجازی در فضای مجازی اقدام به فروش دارو‌های فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان دارو‌های درمانی کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می‌کند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه‌های خالی آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند در یک عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند و بیش از ۴۵ هزار قلم از انواع دارو‌های کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه‌های پر شده از محل اختفای این افراد کشف شد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن دارو‌های نادر هستند.
شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما