شناسهٔ خبر: 67496190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

برخورد قاطع با جرایم عمدی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد

تهران -ایرنا - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به لزوم برخورد قاطع با جرایم نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح وظیفه صیانت از امنیت را دارند، با جرایم عمدی که موجب تضییع حق شهروندان می‌شود، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در ابتدای مراسم تجلیل از قضات صادر کننده آرا برتر افزود: غربی‌ها حقوق بشر سال ۱۹۴۵ را به رخ ما می‌کشند در حالی که منشور فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر که متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش است در اختیار ما قرار دارد، که سازمان ملل هنوز به آن افتخار می‌کند، حقوق بشر کشور ما، کودک‌کش غزه نیست که دنیا می‌بینند که رژیم صهیونیستی چگونه ۱۲ هزار کودک را به قتل رسانده است، ولی همچنان در دنیا عربده‌کشی می‌کنند.

وی با اشاره به محورهای ارائه شده قضایی رهبر انقلاب گفت: فرمایشات مقام معظم رهبر انقلاب در سه محور تحقیقات قضایی، صدور احکام، اجرای احکام است. همچنین رهبر انقلاب در خصوص حساسیت کار ضابطان می‌فرمایند: «مبادا به دلیل مهم بودن کارتان اشتباه کنید و به کسی ظلم کنید کار مهمی انجام می‌دهید و باید مراقب باشید چرا که کار شما مثل جراحی چشم ظریف است باید مواظب بود هیچ رگی بی حساب زیر تیغ جراحی قرار نگیرد.»

وی با اشاره به گفته رهبر انقلاب در خصوص قانون مداری گفت: قانون‌مداری یکی از تاکیدات رهبر انقلاب است که اگر بخواهیم مجری عدالت باشیم، ابتدا باید خودمان قانون‌مدار باشیم و مقام معظم رهبری فرمودند به هیچ چیز خلاف قانون اجازه داده نمی‌شود.

وی افزود: رهبر انقلاب همچنین برنظم و انضباط در کار قضایی تاکید دارند و همواره باید توجه داشت که هیچ‌کاری بدون نظم و ترتیب انجام نمی‌شود. در خصوص مفاسد اقتصادی بنا بر گفته رهبر انقلاب علاوه بر برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمین اقتصادی باید ریشه به وجود آمدن این مفاسد را شناخت و با آن مقابله کرد، تکیه بر پیشرفت علمی در این امر مهم است.

رئیس سازمان قضایی با تاکید بر فرمایش رهبر انقلاب مبتنی بر لزوم استحکام اعتقادی قضات گفت: قاضی که گسترش دهنده عدالت است در درجه اول باید خود از استحکام اعتقادی بالا برخوردار باشد. تا بتواند درست قضاوت کند، چرا که قاضی می تواند مانند دیگران در معرض وسوسه پول، شهوت، مقام و رفاقت قرار گیرد، و در واقع قضات باید بر محیط اثر بگذارند و آن را درست کنند نه اینکه خدای ناکرده متاثر از آن شوند. وی در ادامه خاطر نشان ساخت بحمدالله اکثریت قاطع قضات در کشور ما مزین به سلاح ایمان و اخلاق می باشند.

وی گفت: اگر کیفرخواست صادر شد و قاضی جرم را احراز کرد، مجازات باید بازدارنده باشد، البته باید دقت کنید که اصل بر پیشگیری از وقوع جرم است.

جشنواره رأی برتر و تبیین اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری با حضور رئیس سازمان قضاییی نیروهای مسلح، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، شورای معاونین و مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح مرکز و در استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برخورد قاطع با جرایم عمدی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد

نظر شما