شناسهٔ خبر: 50552362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عضو ارشد جنبس انصارالله: عمليات آزادسازي مارب متوقف نخواهد شد

صاحب‌خبر -
عضو ارشد جنبس انصارالله: عمليات آزادسازي مارب متوقف نخواهد شد
خبرگزاری آریا- عبدالوهاب المحبشی گفت: هیچ شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و تنها راه این است که ائتلاف متجاوز سعودی تجاوز به یمن را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: هیچ شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و تنها راه این است که ائتلاف متجاوز سعودی تجاوز به یمن را متوقف کند.
عبدالوهاب المحبشی در مصاحبه با این شبکه درباره تازه ترین تحولات جبهه های جنگ در مأرب, با اشاره به نشست خبری امروز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای تشریح پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های مأرب گفت نیروهای ما دستاوردهای میدانی بیشتری از آنچه یحیی سریع اعلام کرد، کسب کرده اند که هنوز اعلام نشده است. تأخیر در اعلام این دستاوردهای میدانی، اقدامی تاکتیکی و به نفع روند نبردها است.
المحبشی تصریح کرد پیش بینی می کنیم با توجه به بیانیه اخیر نیروهای متجاوز و به ویژه حزب الاصلاح, شاهد تسریع در روند تحولات میدانی باشیم.
وی افزود طرح ابتکاری سید عبدالملک بدرالدین درباره شهر مأرب که به حزب الاصلاح پیشنهاد شد، پس از آزادسازی مأرب اجرایی خواهد شد.
المحبشی ادامه داد عشایر مأرب از سیطره مزدورانی که از مناطق و کشورهای مختلف به شهرشان یورش آورده اند، به ستوه آمده اند. اقدامات وحشیانه و ظالمانه مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی و به ویژه حزب الاصلاح علیه اهالی استان مأرب باعث شده است اغلب آنها در کنار نیروهای ارتش و کمیته های مردمی قرار گیرند و همین حضور, پیشروی های زیادی را محقق ساخته است. پیش بینی می شود آخرین لحظات آزادسازی مأرب از داخل این شهر باشد, زیرا شمار زیادی از ساکنان مأرب آماده تعیین تکلیف نهایی این نبرد هستند. از این پس، مسئولیت هر گونه هرج و مرج و تنش آفرینی در مناطق اشغالی مأرب به عهده مزدوران و اشغالگران ائتلاف متجاوز سعودی است.
این عضو ارشد جنبش انصار الله تأکید کرد هیچ پیش شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و ریاض باید تجاوز به یمن را متوقف کند. وزیر امور خارجه سعودی باید به صراحت توقف عملیات علیه یمن را که از سال 2015 آغاز کرده اند, اعلام و اذعان کند این جنگ بیهوده بوده است و آنگاه همه چیز پایان می پذیرد.
المحبشی در پایان گفت: جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان و همه شرفای جهان در این سخن خود صادق هستند وقتی متجاوزان سعودی را نصیحت می کنند که شما متجاوزان, جنگ بیهوده ای را علیه یمن آغاز کرده اید و هیچ گونه منفعتی در ادامه این جنگ ندارید.

نظر شما