شناسهٔ خبر: 50562158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات یمن؛

حملات جنون آمیز جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن/ پیروزی های نیروهای یمنی در مأرب ادامه دارد

صاحب‌خبر -
حملات جنون آمیز جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن/ پیروزی های نیروهای یمنی در مأرب ادامه دارد
خبرگزاری آریا- ائتلاف سعودی سه شنبه شب با حمله به بازار و منازل شهروندان در مناطق مرزی در استان صعده در شمال یمن، یک غیرنظامی را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تارنمای شبکه المسیره گزارش داد، ارتش عربستان در این حمله با مسلسل به سوی بازار و منازل شهروندان یمنی در منطقه "الرقو" در شهرستان مرزی "منبه" حمله کرد که در این حمله یک مهاجر آفریقایی جان باخت و دو شهروند یمنی زخمی شدند.
از سوی دیگر جنگنده‌های عربستان در دو نوبت شهرستان الظاهر در استان صعده و "البقع" در نزدیکی نجران را بمباران کردند.

40 حمله وحشیانه جنگنده‌های متجاوز سعودی به شهرستان‌های استان مأرب
جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی دیروز 40 بار یمن را بمباران کردند که بیشتر حملات به برخی شهرستان‌های استان مأرب متمرکز بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، منابع این شبکه گفتند جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی هجده بار شهرستان الجوبه و دوازده بار شهرستان صرواح را در استان مأرب بمباران کردند.
شهرستان الحزم در استان الجوف در هشت نوبت و منطقه البقع در استان صعده نیز در دو نوبت بمباران شدند.
یک مهاجر آفریقایی در تیراندازی ارتش سعودی در منطقه الرقو در شهرستان منبه استان صعده شهید شد و دو شهروند نیز زخمی شدند.
یک منبع اتاق افسران رابط در استان الحدیده گفت متجاوزان به یمن و مزدورانشان 174 بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند که ایجاد استحکامات نظامی در شهرستان‌های حیس و الجبلیه، پرواز 15 فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز چند منطقه در شهر الحدیده و شهرستان‌های استان الحدیده, 9 حمله هواپیما‌های جاسوسی به الفازه، کیلومتر شانزده و الجاح و 30 مورد حملات توپخانه‌ای و 116 مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از موارد گزارش شده نقض آتش بس در این استان است.
در استان تعز نیز ده‌ها نفر از مزدوران کشته یا زخمی شدند. مزدوران سعی داشتند در جبهه الضباب پیشروی کنند که شکست خوردند.

هشدار نیروهای مسلح یمن به فرماندهان مزدور در مأرب
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به فرماندهان مزدور در مأرب هشدار داد که به آنچه در بیانیه‌های قبلی خود برای توقف فوری درگیری‌ها تأکید شده، سریع پاسخ دهند.
به گزارش العالم، سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی درباره مرحله دوم عملیات "ربیع النصر" تأکید کرد، اصرار فرماندهان مزدور، خائنان و مزدوران به مواضع‌شان باعث خواهد شد نیروهای مسلح تدابیر مناسبی را در چارچوب دفاع از ملت و کشور اتخاذ کنند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح از چند محور در دروازه‌های شهر مأرب قرار گرفته‌اند، به اهالی این شهر تأکید کرد که این نیروها به مسئولیت‌شان در قبال آنها و نیز به ماموریت‌شان برای آزادی سرتاسر کشور تأکید کرد.

نیروهای یمن به فاصله 10 کیلومتری مأرب رسیدند

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی به سمت شهر مأرب، به 10 کیلومتری ورودی جنوبی این شهر رسیدند.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به 10 کیلومتری ورودی جنوبی شهر مأرب رسیده و نبرد آن‌ها با نیروهای دولت هادی در حال حاضر در منطقه العمود متمرکز است.
وبگاه «کریتر اسکای» گزارش کرد که درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای هادی در حال حاضر به 10 کیلومتری منطقه الفلج واقع در ورودی جنوبی شهر مأرب رسیده است.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی پس از آزادسازی بخش‌های وسیعی از استان مأرب سعی دارند، شهر مأرب را نیز آزاد کنند.
روز سه‌شنبه (دیروز) «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تا آزادسازی کامل استان مأرب تنها دو شهر باقی مانده است.
وی گفت: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر 1100 کیلومتر مربع، آزاد شد و با آزادی این مناطق نیروهای مسلح به یاری خداوند متعال همه مناطق استان مأرب به جز الوادی و شهر مأرب را آزاد کرده‌اند.

آزادسازی کامل استان البیضاء و بیشتر مناطق مأرب
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، جزئیات دومین مرحله از عملیات بهار پیروزی را تشریح کرد.
به گزارش تلویزیون المیادین؛  سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره جزئیات دومین مرحله از عملیات ”بهار پیروزی“ گفت: عملیات نظامی در استان مأرب هم با حمایت مستمر قبایل این استان، موفقیت آمیز بود و نیرو‌های ما به پیشروی به سوی دو شهرستان الجوبه و جبل مراد از چند مسیر ادامه دادند. نیرو‌های ما به مزدوران دشمن، تلفات سنگینی وارد آوردند و به کسانی که سلاح خودشان را کنار گذاشتند، اجازه دادند مناطق درگیری را ترک کنند.
یحیی سریع افزود: پدافند هوایی ما در اجرای 86 عملیات موفق بود و نیروی موشکی هم 47 عملیات برای هدف قرار دادن دشمن در دومین مرحله از عملیات بهار پیروزی اجرا کرد. نیروی پهپادی 141 عملیات اجرا کرد که 13 مورد آن در عمق خاک عربستان بود.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره جزئیات دومین مرحله از عملیات ”بهار پیروزی“ گفت: نیرو‌های مسلح یمن به مسیر‌های دیگر از جمله تحرکات اجتماعی فرصت می‌دهند تا اهداف آزادسازی را محقق کند. با افتخار، نقش سران محلی در آزادسازی بخش‌هایی از استان مأرب ثبت می‌شود. نیرو‌های مسلح، همه شهرستان‌های استان مأرب به جز شهرستان الوادی و شهر مأرب را آزاد کردند.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری، تصاویری پخش کرد که نشان می دهد این نیروها کنترل پادگان راهبردی الخشینه در شهرستان الجوبه استان مأرب را در دست گرفته اند.
نیروهای یمنی همچنین عکس های سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را که در این پادگان نصب شده بود، پایین آوردند و عکس های آنها را زیر پا قرار دادند.

عملیات آزادسازی مارب متوقف نخواهد شد
عبدالوهاب المحبشی: هیچ شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و تنها راه این است که ائتلاف متجاوز سعودی تجاوز به یمن را متوقف کند.
یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: هیچ شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و تنها راه این است که ائتلاف متجاوز سعودی تجاوز به یمن را متوقف کند.
عبدالوهاب المحبشی در مصاحبه با این شبکه درباره تازه ترین تحولات جبهه های جنگ در مأرب, با اشاره به نشست خبری امروز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای تشریح پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های مأرب گفت نیروهای ما دستاوردهای میدانی بیشتری از آنچه یحیی سریع اعلام کرد، کسب کرده اند که هنوز اعلام نشده است. تأخیر در اعلام این دستاوردهای میدانی، اقدامی تاکتیکی و به نفع روند نبردها است.
المحبشی تصریح کرد پیش بینی می کنیم با توجه به بیانیه اخیر نیروهای متجاوز و به ویژه حزب الاصلاح, شاهد تسریع در روند تحولات میدانی باشیم.
وی افزود طرح ابتکاری سید عبدالملک بدرالدین درباره شهر مأرب که به حزب الاصلاح پیشنهاد شد، پس از آزادسازی مأرب اجرایی خواهد شد.
المحبشی ادامه داد عشایر مأرب از سیطره مزدورانی که از مناطق و کشورهای مختلف به شهرشان یورش آورده اند، به ستوه آمده اند. اقدامات وحشیانه و ظالمانه مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی و به ویژه حزب الاصلاح علیه اهالی استان مأرب باعث شده است اغلب آنها در کنار نیروهای ارتش و کمیته های مردمی قرار گیرند و همین حضور, پیشروی های زیادی را محقق ساخته است. پیش بینی می شود آخرین لحظات آزادسازی مأرب از داخل این شهر باشد, زیرا شمار زیادی از ساکنان مأرب آماده تعیین تکلیف نهایی این نبرد هستند. از این پس، مسئولیت هر گونه هرج و مرج و تنش آفرینی در مناطق اشغالی مأرب به عهده مزدوران و اشغالگران ائتلاف متجاوز سعودی است.
این عضو ارشد جنبش انصار الله تأکید کرد هیچ پیش شرطی برای متوقف کردن عملیات آزادسازی مأرب قابل قبول نیست و ریاض باید تجاوز به یمن را متوقف کند. وزیر امور خارجه سعودی باید به صراحت توقف عملیات علیه یمن را که از سال 2015 آغاز کرده اند, اعلام و اذعان کند این جنگ بیهوده بوده است و آنگاه همه چیز پایان می پذیرد.
المحبشی در پایان گفت: جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان و همه شرفای جهان در این سخن خود صادق هستند وقتی متجاوزان سعودی را نصیحت می کنند که شما متجاوزان, جنگ بیهوده ای را علیه یمن آغاز کرده اید و هیچ گونه منفعتی در ادامه این جنگ ندارید.

نظر شما