شناسهٔ خبر: 50538548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۱۳ عملیات هوایی در عمق سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: طی هفته‌های گذشته نیروهای مسلح عملیات نظامی موفقی را در استان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» گفت: نیرو‌های ما موفق شدند استان البیضاء را با یاری فرزندان این استان به طور کامل آزاد کنند.

وی افزود: نیرو‌های مسلح ما طی هفته‌های گذشته عملیات نظامی موفقی در استان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند.

سریع با اشاره به استمرار عملیات‌های نظامی تا آزادی کشور و تحقق آزادی و استقلال تصریح کرد: مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر مربع، در مرحله دوم عملیات ربیع النصر آزاد شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: با آزادی این مناطق نیرو‌های مسلح به یاری خداوند متعال همه مناطق استان مأرب به جز الوادی و شهر مأرب را آزاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در دوره گذشته به یاری خداوند متعال موفق شدند بیشتر مناطق استان مأرب را آزاد کنند و به انجام وظایف جهادی در قبال ملت و کشور ادامه می‌دهند و هیچ تردیدی در پیشروی به سمت آزادسازی باقی مانده مناطق استان مأرب ندارند. نیرو‌های ما منطقه العمود را آزاد کرده و به نزدیکی منطقه «الفلج» در ورودی شهر مأرب رسیده‌اند.

سریع گفت: مبارزان ما به پیشروی به سمت شهر مأرب ادامه می‌دهند و مزدوران ائتلاف متجاوز در حال فرار هستند و خسارت‌های سنگینی به مزدوران به ویژه آن‌هایی که اصرار بر جنگ داشتند، وارد آمد.

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: ۱۵۹ بار حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله دوم عملیات ربیع النصر نیز نتوانست مانع پیشروی رزمندگان ما شود.

سریع گفت: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر، پدافند هوایی یمن ۸۶ بار با هواپیما‌های جنگی دشمن مقابله کرد و یگان موشکی نیز ۴۷ عملیات انجام داد که طی آن ۳۱ هدف دشمن در مناطق اشغالی و ۱۶ نقطه در عمق سعودی هدف قرار داده شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اظهار کرد: یگان پهپادی نیز ۱۴۱ مورد عملیات انجام داد که در ۱۲۸ عملیات اهداف دشمن در مناطق اشغالی و در ۱۳ عملیات نیز اهداف دشمن در عمق سعودی هدف قرار گرفت.

وی گفت: تمامی تدابیر لازم برای حفظ جان شهروندان در منطقه الجوبه و دیگر مناطق و روستا اتخاذ شده بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اشاره به ایفای نقش برجسته شیوخ مأرب و آزادگان و قهرمانان آن در آزادسازی مناطق این استان، تصریح کرد: ایفای نقش و موضع شهروندان استان مأرب و فرندان منطقه جبل مراد در حمایت از یمن و ملت آن در برابر متجاوزان و مزدوان واشنگتن و تل‌آویو، مایه افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تردیدی برای پیشروی به سمت آزادسازی مناطق باقی مانده استان مأرب وجود ندارد، گفت: به محض آزادسازی و پاکسازی الجوبه و جبل مراد، اداره محلی و دستگاه‌های امنیتی اداره امور را به دست گرفتند تا امنیت و ثبات به این مناطق بازگردد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر بیش از ۲۰۰ نفر از عناصر ائتلاف متجاوز سعودی کشته و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

وی به عناصر باقی مانده ائتلاف سعودی در مأرب هشدار داد تا سریعا جنگ را متوقف کنند.

سریع تصریح کرد: پافشاری مزدوران و خائنان بر مواضع خود ما را مجبور خواهد کرد تدابیر مناسبی برای دفاع از ملت و کشور اتخاذ کنیم.

وی افزود: ما از چند جهت به دروازه‌های شهر مأرب نزدیک شده‌ایم و بار دیگر به شهروندان این شهر تأکید می‌کنم که ما به انجام وظایف خود در قبال آن‌ها ادامه می‌دهیم.

سریع خطاب به ائتلاف سعودی گفت: جنگ شما نه تنها بیهوده بلکه جنایت و تجاوز است که تنها ذلت، ننگ و شکست برای شما خواهد داشت.

 

نظر شما