شناسهٔ خبر: 50541103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنگ یمن پوچ است

«بله جرج!، جنگ یمن پوچ است»، با این هشتگ، تصاویر جورج قِرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در خیابان‌های صنعا، به نشانه قدردانی یمنی‌ها از موضع وزیر لبنانی منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش الیوسفی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از صنعا ، وی جنگ علیه یمن را پوچ توصیف کرد و گفت باید متوقف شود، به ویژه که تمام این هفت سال جنگ، هیچ دستاوردی نداشته است.
حسن عبدا.. که شهروندی مینی است گفت: اظهارات جرج قِرداحی را به مثابه اظهارات عربِ جوانمرد و شجاعی می‌دانیم که واقعیت جنگ را بی معنی و پوچ می‌دانست و این جنگ ائتلاف و جامعه بینالمللی را به بدترین وضع خود رساند.

<div id="video-display-embed-code_7194806"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3265557/7194806?width=350&height=250"></script></div>


ابوالهدی یکی دیگر از شهروندان یمنی اضافه کرد: به جرج قِرداحی که خدا روی او را سفید گرداند می‌گوییم او را یکی از این ملت می‌دانیم و ما از همه آزادگان حمایت می‌کنیم و مردمی هستیم که هرگز تسلیم نمی‌شویم.
یکی دیگر از اقدامات نمادین یمنی‌ها تغییر نام خیابان ریاض در صنعا به خیابان جرج قِرداحی است. آن‌ها می‌گویند سزاوار بود عربستان سعودی و دنباله‌رو‌های آن برای اقدامات تنبیهی خود به جای تنبیه کردن لبنان به توهین‌های ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پاسخ می‌دادند چرا که جهان به این موضع قِرداحی، متقاعد شده است.
حسن الوریث، نویسنده و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: جورج قِرداحی فقط از عربستان سعودی انتقاد کرد در حالیکه، بسیاری از سیاستمداران و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا چندین بار به عربستان توهین کرده‌اند. این اقدامات رژیم سعودی برای اعاده حیثیت یا رد اظهارات القرداحی نیست بلکه می‌خواهد با لبنان تسویه حساب کند.

نظر شما