شناسهٔ خبر: 50523186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی افزایش تنش های دیپلماتیک بین عربستان و لبنان

مقام سابق لبنانی: عربستان همه درهای گفتگو را بسته است

مشاور نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد رژیم آل سعود دست و پا میزند تا شکست و خسارات خود در منطقه را به گردن لبنان بیندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد لبنان هیچ خطری برای عربستان سعودی ندارد و ریاض می‌خواهد گناه شکست‌های خود در منطقه را به گردن لبنان بیندازد.

رفعت البدوی در گفتگو با برنامه «پنجره‌ای به لبنان» گفت: هر کس تصور می‌کند بحران اقتصادی و دیپلماتیک بین عربستان و لبنان ناشی از اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان است اشتباه می‌کند. اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم رؤسای جمهور آمریکا و وزرای خارجه آن‌ها جنگ عربستان علیه یمن را جنگی بیهوده دانسته اند، ولی عربستان به آن‌ها هیچ واکنشی نشان نداده است.
وی افزود: همانطور که برخی لبنانی‌هایی که دوست عربستان هستند در مناسبت‌های مختلف جنگ یمن را جنگی بیهوده دانسته اند و از این نیز فراتر رفته و خواستار توقف فجایع انسانی شده اند، اما عربستان به هیچ وجه واکنشی نشان نداد.
البدوی معتقد است ایجاد این بحران در این زمان به سبب اظهارات (قرداحی) نیست بلکه عللی دارد که (فیصل بن فرحان) وزیر خارجه عربستان سعودی در سه مصاحبه تلویزیونی دیروز به آن‌ها اشاره کرد و ادعا کرد بحران لبنان به سبب اظهارات یک شخصیت رسانه‌ای قبل از رسیدن به پست وزارت نیست بلکه این بحران ناشی از سیطره حزب الله بر سیاست لبنان است و چنین چیزی افتراء علیه حزب الله است.
به گفته البدوی عربستان سعودی برای فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر لبنان همه در‌ها را به روی هرگونه گفتگو با این کشور بسته است. لبنان به دنبال بحران آفرینی نیست بخصوص که این کشور هیچ خطری برای عربستان سعودی ندارد بلکه عربستان می‌خواست گناه خسارات خود در منطقه را به گردن لبنان بیندازد و این خیلی ظالمانه است. عربستان همچنین با لبنان و ملت این کشور از موضع بالا برخورد کرد که جامعه لبنان چنین چیزی را به کلی مردود می‌داند.

نظر شما