شناسهٔ خبر: 50539275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشانه‌های خیزش مردم سودان علیه کودتاچیان

کارشناس ارشد آفریقا با اشاره به حضور مردم سودان در خیابان‌ها و مخالفت برای مذاکره با نظامیان کودتاچی گفت: نظامیان برای آرام سازی اوضاع امیدی ندارند و نشانه‌های خیزشی مردمی علیه کودتاچیان دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای جعفر قنادباشی در برنامه جهان امروز در پاسخ به علت انشقاق کودتاچیان در سودان به طور مثال آزادی رئیس حزب موتمر وطنی و دستگیری مجدد او، گفت: چنین اقداماتی چند هدف دارد، اما هدف کلی تسلط بر اوضاع آشفته شهرهاست. آن‌ها قادر به تصمیم گیری‌های جدی در سطح کلان نیستند.
آقای قنادباشی افزود: از آنجا که دادستان کل سودان تعلقات مذهبی دارد و مذهبیون مسئول در دولت سابق را آزاد کرده است، نظامیان کودتاچی نگرانند و آن‌ها را یک رقیب برای خود می‌دانند، از طرفی عربستان، امارات و آمریکایی‌ها بیش از همه نگران این موضوع هستند.
کارشناس ارشد آفریقا شرط و شروط عبدالله حمدوک برای نظامیان کودتاچی را صحنه سازی خواند و تصریح کرد: او می‌خواهد خود را نماینده سیاسیون نظام قبلی معرفی کند و حرف او مثل چک بی محل است، چون هیچ پشتوانه مردمی ندارد و نه مردم و نه اصناف و قشر‌های دیگر جامعه حامی او نیستند.
آقای قنادباشی به تمایل غرب برای استقرار حکومت سکولار در سودان اشاره کرد و گفت: آن‌ها تمایل دارند که تغییرات در همین حد باشد که تنها حمدوک به قدرت بازگردد.
وی افزود: اتحادیه معلمان گفته اند که اعتصاب می‌کنیم، پزشکان و اصناف هم همین طور، یعنی اصناف همراه با تظاهرات‌های عمومی می‌خواهند اعتصاب کنند تا فضای جامعه به سمت یک سرنگونی و فروپاشی حاکمان برسد.
کارشناس ارشد آفریقا تصریح کرد: حذف آقای حمدوک هیچ بهای سیاسی و هیچ منفعتی برای مردم ندارد تنها یک صحنه سازی و جنگ زرگری است.
آقای قنادباشی در پایان افزود: مردم سودان به شدت از وهابیت و رژیم صهیونیستی متنفرند و آقای برهان مقصر است، به دلیل اینکه سودان زمانی انبار‌های غله آفریقا بود و به دلیل سوء مدیریت امروزه واردکننده گندم است.

برچسب‌ها:

نظر شما