شناسهٔ خبر: 50504197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ورود سالیانه ۱/۵ میلیون خودرو جدید به ناوگان کشور/ وزارت صمت باید برای اسقاط خودرو‌های فرسوده برنامه داشته باشد

سردار هادیانفر از ورود سالیانه ۱/۵ میلیون خودرو جدید به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: وزارت صمت باید برای اسقاط خودرو‌های فرسوده برنامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

ورود سالیانه ۱/۵ میلیون خودرو جدید به ناوگان کشور/ وزارت صمت باید برای اسقاط خودرو‌های فرسوده برنامه داشته باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست فصلی با رئیس پلیس راهور راه و راهور ناجا در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این نشست گزارشی از عملکرد پلیس راهور در بخش‌های مختلف ارائه خواهد شد، اظهار داشت: مدیریت ترافیک مبتنی بر تجهیزات به روز، تسهیل در رفت و آمد و برنامه‌های شش ماه دوم امسال در حوزه ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

وی در حوزه ترافیک در کلانشهر‌های تهران گفت: زیرساخت‌های ترافیک تهران گنجایش این همه وسیله نقلیه را ندارد؛ ورود خودرو سالیانه رو به افزایش است و حدود ۱/۵ میلیون خودرو سالیانه به ناوگان کشور اضافه می‌شود و هیچ خودرویی اسقاط نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اقبال مردم به دلیل کرونا و سرد شدن هوا به استفاده از خودرو‌های شخصی بیشتر شده است، گفت: حمل و نقل عمومی به دلیل کمبود‌هایی که وجود دارد ناکارآمد است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک باید تناسب ورود خودرو جدید با خروج ناوگان فرسوده، تسهیل در خرید ناوگان عمومی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گیرد؛ برای کاهش ترافیک هم باید مدیریت سفر توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در روز‌های آخر پاییز و ورود به زمستان قطعا آلودگی به خصوص در مرکز کلانشهر‌ها بیشتر خواهد شد، گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک در طرح ترافیک فقط ۱۰۵ هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند و اگر این مصوبه به خوبی اجرا شود شاهد کاهش آلودگی خواهیم بود.

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه در درون و برون شهر‌ها داریم که مکرر به وزارت راه اعلام شده و در سال‌های اخیر فقط ۲۶۰ نقطه اصلاح شده است؛ ۴۴ درصد فوتی‌های امسال در نقاط حادثه خیز بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تصادف خبرنگاران در ارومیه هم گفت: سهم تقصیر برای سازمان محیط زیست و وزارت راه مشخص شد و در محاکم قضایی در حال پیگیری است پلیس هیچ اغماضی نخواهد کرد.

سردار هادیانفر گفت: راننده به خاطر عدم رعایت قوانین و کنترل خودرو، عدم ایمنی خودرو و محیط زیست به دلیل اینکه میزبان آن‌ها بوده و شرایط را فراهم نکرده مقصر است.

انتهای پیام/241

نظر شما