شناسهٔ خبر: 50466688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس؛

باز سهام هفته دوم آبان را هم قرمزپوش آغاز کرد/ خروج ۹۷۲ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها

بازار سهام امروز روند نزولی به خودگرفت و شاخص کل بورس تهران امروز با ریزش 18 هزار و 226 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 375 هزار واحد قرار گرفت و حقیقی‌ها 972 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز و در نخستین روز از هفته دوم آبان ماه با روند پاییزی و نزول، دوباره قرمز پوش شد؛ روز چهارشنبه گذشته بازار با رشد تقاضا مثبت ولی کم رمق بود اما امروز دوباره با کاهش تقاضا معاملات آغاز شد.

معاملات امروز کم حجم و متعادل آغاز بکار کرد و در همان نیم ساعت نخست شاخص بورس با رشد تقاضا، سبز رنگ بود اما دباره با افت تقاضا و رشد عرضه همراه شد و شاخص بورس از روند مثبت به منفی تغییر جهت داد و در پایان معاملات ریزش ۱۸ هزار واحدی داشت.
 
بازار سرمایه هفته گذشته را هم با منفی آغاز کرد و فقط در دو روز معاملاتی پیاین هفته رشد کم رمقی را داشت؛ همچنین امروز و پس از اینکه روز سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته خروج پول توسط حقیقی‌ها متوقف شده بود؛ دوباره امروز شتاب بیشتری گرفت.
 
فعالان بازار سهام یکی از علت‌های عدم افزایش تقاضا را ترس و نااطمینانی سرمایه گذاران می‌دانند و معقتدند که اکثر سهم‌های بازار در این قیمت‌ها ارزنده است با این حال بازار سرمایه هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد به طوری که از ۳۴۱ نماد معامله شده در بورس، قیمت پایانی ۵۱ سهم مثبت و ۲۸۵ سهم منفی شد؛ در فرابورس ایران از ۱۴۱ نماد معامله شده قیمت ۲۴ سهم مثبت و ۱۱۷ سهم منفی بود.
 
معامله گران امروز در بازار سهام بیش از ۹۰۶ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۴۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی را جابه‌جا کردند.
 
ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۸۲۳۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۴۱۹۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها ۹۷۲ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد افت را ثبت کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ریزش ۶۰۴۱ واحدی به ۳۷۰ هزار و ۴۲۸ واحد رسید.
 
معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۴۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۵۴۵ هزار معامله و به ارزش ۳۷۹۹ میلیارد تومان را دادوستد کردند.
 
نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.
 
شاخص کل فرابورس ایران امروز با ۱۹۹ واحد افت عدد ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۳۶۱ هزار معامله انجام دادند که بیش از یک میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی دادوستد شد و ارزش آن بالغ بر ۴۴۳۴ میلیارد تومان شد.
 
نمادهای پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.
 
انتهای پیام
 

نظر شما