شناسهٔ خبر: 66813818 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور پاسخ می‌دهد:

شرط رونق ساخت‌وساز مسکن چیست؟

اقتصادنیوز: دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: بخش مسکن به عنوان شفاف‌ترین حوزه اقتصادی کشور در حال حاضر طبق آخرین آمار‌های اعلام شده ۹ درصد از مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه مباحث مربوط به اخذ مالیات در حوزه مسکن باید اصلاح شود گفت: متاسفانه سیاست‌های مالیاتی کشور به ویژه بخش مسکن تحت تاثیر قوانین اشتباهی قرار داردو باید اصلاح شود.

 وی با بیان اینکه مسکن هم اکنون شفاف‌ترین حوزه اقتصادی کشور است که ۹ درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کند افزود: هیچ حوزه اقتصادی کشور به شفافیت بخش مسکن نیست؛ کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ این حوزه مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند. علاوه بر این مالیات نقل و انتقالات را هم بسیاری از سازندگان باید پرداخت کنند.

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه بخش مسکن کشور تحت تاثیر قوانین اشتباه نباید قرار گیرد ،‌ بیان کرد: در صورتی که سازمان امور مالیاتی ماده ۷۷ مالیات های مستقیم اجرا کند، اجرای آن به معنای تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی است.

 پورحاجت توضیح داد: باید مالیات از سوداگران گرفته شود چراکه اگر در زمان ساخت و ساز مالیات از تولیدکننده گرفته شود باعث کاهش شدید تولید مسکن در کشور خواهد شد.

نظر شما