شناسهٔ خبر: 50462913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هوای بورس همچنان پاییزی است/ افت ۱۸ هزار واحدی شاخص کل در اولین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس امروز با افت ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز شنبه هشتم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد ۸۱۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با افت ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در  تراز یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحدی متوقف شد.

بیشتر بخوانید

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «فولاد» و «شپدیس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فسبزوار»، «کیمیاتک» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۶ هزار و ۴۳ واحدی بر روی پله ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با افت ۱۹۹.۹۹ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های اپال، کچاد و آپ به ترتیب با ۱۳۰.۲۲، ۹۷.۲۹ و ۶۸.۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فملی، فولاد و شپدیس به ترتیب با ۱۵۰۲.۵۲، ۱۲۴۷.۳۴ و ۱۰۲۰.۲۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، غصینو و اتکای ترتیب با ۱۴.۴۷، ۳.۲۸ و ۳.۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. زاگرس، ذوب و شگویا، به ترتیب با، ۴۶.۶، ۱۲، ۱۱.۶۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند. شیمیایی، خودرو و کانه فلزی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دفرا، قنیشا و کسرام بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خنصیر، شخارک و دلر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های زدشت، سرچشمه و غگلستا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حسیر، افرا و زشگزا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، کالا و پارند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های دپارسح، وسرضوی و خنصیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد ۵۰ و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، کاسپین و سمگا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، پالایش و فولاد ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خودرو و خپارس بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین اراد ۷۹۴، اراد ۸۷۴ و فرابورس بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، فجهان و اتکای بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما