شناسهٔ خبر: 50465110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پدافند غیر عامل سنگری ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پدافند غیر عامل را سنگر ارزشمندی دانست و گفت: پدافند باید در کنار برنامه هایش کار فرهنگی نیز انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با جمعی از رابطین پدافند غیر عامل ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی و آغاز هفته پدافند غیر عامل گفت: ضرورت پدافند غیر عامل اجتناب ناپذیر است و همانطور که دشمن می‌گوید همه گزینه هاروی میز است ما هم باید برای همه این گزینه‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم

وی با توجه به توطئه اول آبان ماه گفت: دشمن این توطئه را از قبل تعیین کرده بود و برنامه خطرناکی بود، اما با هوشیاری مردم و مدیریت صحیح مردمی این توطئه شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن را به دید دشمنی ببینیم، متاسفانه مشکل ما این است که با توجه به اینکه دشمن همه گزینه هارا روی میز دارد، اما عده‌ای به عنوان یک قبله آن را می دانند.

آیت الله عبادی گفت: در همین قطعنامه اخیر جمهوری اسلامی که در سازمان ملل تصویب شد، امریکا و اسرائیل و بعضی کشور‌ها به آن رای نداند و با آن مخالفت کردند این‌ها همان کشور‌هایی هستند که در جنگ‌های جهانی اول و دوم که ما مطرح نبودیم ده‌ها میلیون انسان را کشتند.

وی افزود: پدافند ما باید در کنار مسائل دیگر بیش از پیش بر مسائل فرهنگی بپردازد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پدافند غیر عامل را سنگر ارزشمندی دانست و گفت: باید در کنار برنامه هایش پدافند کار فرهنگی نیز انجام دهد.

 مدیر کل پدافند غیر عامل استان هم در این جلسه گفت: شعار پدافند غیر عامل (پدافند غیر عامل؛ ایران پایدار) نامگذاری شده است.

هاشمی افزود: هدف اصلی سازمان پدافند غیر عامل کاهش قابلیت و توانایی سامانه‌های شناسایی و هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات دشمن، حفظ سرمایه‌های کلان ملی کشور، حفظ توان خودی جهت ادامه فعالیت‌ها و تداوم عملیات تولید و خدمات رسانی، صرفه جویی در هزینه‌های تسلیحاتی و نیروی انسانی، افزایش آستانه مقاومت مردمی و قوای خودی در برابر تهاجمات دشمن و بلا‌های غیر طبیعی و بالا بردن توان دفاعی کشور و ایجاد آمادگی‌های لازم مقابله با دشمن در شرایط تهدیدات نامتقارن است.

وی گفت: طرح جامعه پدافند غیر عامل استان در خرداد ماه امسال باحضور مسئولین سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد این نقشه راه به صورت یک برنامه ۵ ساله تدوین شد و بر اساس آن برنامه‌ها به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شده و امیدواریم که هرچی سریعتر عملیاتی شود.

نظر شما