شناسهٔ خبر: 50455785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمام ظرفیت‌های هتلینگ مریوان در اختیار جشنواره تئاتر خیابانی است/ تماشاچی مهم‌ترین مولفه در تئاتر خیابانی است

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: در این شرایط کرونایی باید ضمن برگزاری این جشنواره که مطالبه اصلی مردم مریوان و هنرمندان سراسر کشور است باید به نحوی عمل می‌کردیم که موضوع مهم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مد نظر قرار می‌دادیم لذا از تمام ظرفیت‌های اسکان و هتلینگ مریوان استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

عبیدالله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان، برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و استقبال مردم از آن را قابل توجه دانست و اظهار کرد: در ارزیابی نقاط ضعف و قوت این دوره از جشنواره باید نسبت زمانی و مکانی را ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:‌ خمودگی، ناراحتی و عصبانیت عمومی به خاطر شیوع کرونا وجود دارد، قاعدتا یکی از اصلی‌ترین وظایف هنر تلطیف فضای روانی جامعه است.

وی با بیان اینکه افزایش امیدواری و کم کردن آلام و دردها و ایجاد نشاط اجتماعی از کارکردهای هنر است، خاطرنشان کرد: در کنار آن ارتقای دانش فردی و عموی از دیگر کارکردهای هنر به ویژه هنرهای نمایشی است.

رستمی افزود: در چنین شرایط کرونایی باید ضمن برگزاری این جشنواره که مطالبه اصلی مردم مریوان و هنرمندان سراسر کشور و حتی خارج از مرزها است باید به نحوی عمل می‌کردیم که موضوع مهم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مدنظر قرار می‌دادیم لذا از تمام ظرفیت‌های اسکان و هتلینگ مریوان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه همه هنرمندان برای استان و مسئولان آن عزیز است، گفت: بضاعت هتلینگ مریوان در همین حد است و در حال حاضر از کل این ظرفیت‌ها داریم برای راحتی گروه‌ها است.

رستمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ما حفظ سلامتی و جان گروه‌های نمایشی است چرا که هنرمندان یکی از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند حقیقتا باید مراقبشان باشیم ولی به دلیل شرایط موجود به خاطر شیوع کرونا به نحوی برنامه‌ریزی شده که تمام گروه‌ها در چهار مکان معین اجرا دارند.

وی اضافه کرد:‌ هر چند اعتقاد داریم این وضعیت موجود است نه مطلوب، همه باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای تئاتر خیابانی مریوان کمک مردم است همانگونه که در اجرای نمایش‌ها مشارکت دارند چراکه اگر تئاتر خیابانی مشارکت مردم نداشته باشد اتفاقی نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: هنرمند، تماشاچی و مسئولان و ...همه لازم و ملزوم همدیگر هستند، یقین داریم هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود ایراداتی دارد ولی همه باید دست به دست هم دهیم که دوره شانزدهم از دوره پانزدهم بهتر شود.

رستمی در پایان هم نسبت به برگزاری جشنواره رسانه و تئاتر خیابانی مریوان قول مساعد داد و گفت: سعی خواهیم کرد در بخش جنبی جشنواره رسانه‌های کردی نیز به عنوان یکی از بخش‌های ویژه این موضوع را دنبال کنیم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما