شناسهٔ خبر: 50446382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان| تئاتر خیابانی به‌عنوان تئاتر ملی و ایرانی به جهانیان معرفی شود‌

گروه استان‌ها - کارگردان نمایش «همه برای همه» از بروجرد استان لرستان از برگزاری باشکوه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ابراز رضایت کرد و گفت: تئاتر خیابانی به‌عنوان به عنوان تئاتر ملی و ایرانی به جهانیان معرفی شود.

صاحب‌خبر -

آرش رضایی، کارگردان نمایش «همه برای همه» از بروجرد استان لرستان در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان اظهار داشت: برای دومین بار در این جشنواره شرکت کرده و سال گذشته نیز به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی به رقابت پرداختیم.

وی با بیان اینکه تئاتر یکی از شاخه‌های هنرهای نمایشی است که داستانی را در برابر تماشاگران نمایش می‌دهد، گفت: نمایش «همه برای همه مربوط به یک موضوع تاریخی در مورد تاریخچه نفت و اتفاقاتی از اکتشفات اولین قطره نفت تا غرق شدن نفتکش سانچی است.

این کارگردان بروجردی بیان کرد: 12نفر برای اجرای این تئاتر در این جشنواره حضور داشته و خوشبختانه همه امکانات و موقعیت جشنواره عالی و تئاتر خیابانی بسیار خوب برگزار می‌شود.

وی با ابراز رضایت از برگزاری باشکوه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان علی‌رغم شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل معرفی و گسترش تئاتر خیابانی در ایران برگزاری جشنواره‌های متعدد تئاتری در طی این سال‌ها در سطح کشور به ویژه مریوان بوده که امروزه کشورهای خارجی نیز از حضور در این رویداد استقبال می‌کنند.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر تئاتر خیابانی در ایران بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته و تعداد اجراها به لحاظ کمی به رقم قابل قبولی رسیده اما باید متناسب با برگزاری نیز کیفیت کار نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی مریوان همواره ویترین رویدادهای نمایشی این حوزه در کشور بوده است، تأکید کرد: از همه مسئولان، هنرمندان و فعالان این عرصه انتظار می‌رود که این‌گونه تئاتر را به عنوان تئاتر ملی و ایرانی به جهانیان معرفی کنند.

کارگردان نمایش «همه برای همه» با بیان اینکه امسال به صورت حرفه‌ای تئاتر خیابانی را دنبال می‌کنم، یادآور شد: در بخش دگرگونی‌های فجر هم حضور داشته و امیدوارم سال آینده هم بتوانم حضور پیدا کنم.

انتهای پیام/484/ش

نظر شما