شناسهٔ خبر: 50433488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

زیربنای کتابخانه‌های کردستان به ۲۲ هزار مترمربع افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: با بازگشایی کتابخانه امام خامنه‌ای زیربنای کتابخانه‌های استان از ۱۸ هزار مترمربع به ۲۲ هزار مترمربع افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در آئین افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد:  کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به در سال ۸۸ از محل اعتبارات سفر پرخیر و برکت رخبر انقلاب در سفر به کردستان، عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است، تصریح کرد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری،  خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

 

 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده‌سازی شده است و در بخش ویژه نشریات نیز علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

 

مخدومی اعلام کرد: در سال ۹۹ با مذاکرات انجام شده و با عنایت نماینده ولی فقیه استان این کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان واگذار شد و بیش از چهل خدمت متنوع در این کتابخانه تعریف شده که به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهد.

 

 

وی تصریح کرد: این کتابخانه همزمان به صورت حضوری امکان ارائه خدمت به ۶۵۰ نفر را دارد و با بازگشایی آن شاخص زیربنای کتابخانه‌های کل استان ۲۰ درصد و در سنندج ۷۳  رشد داشته است.

 

 

وی اضافه کرد: با بازگشایی کتابخانه امام خامنه‌ای زیربنای کتابخانه‌های استان از ۱۸ هزار مترمربع به ۲۲ هزار متربع افزایش یافته است.

پایان پیام/713

نظر شما