شناسهٔ خبر: 50414836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازگشایی «کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای» سنندج

مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی «کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای» سنندج همزمان با «هفته وحدت» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج، در روز پنجشنبه (۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، معاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

این مجموعه پیش‌تر به عنوان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از سال ۱۳۹۴ فعالیت داشته که نماینده ولی فقیه در استان کردستان به منظور تبدیل آن به کتابخانه عمومی مرکزی برای بهره‌برداری عموم مردم در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گذاشته است.

بنا بر اعلام، بازطراحی فضاها و تجهیز این کتابخانه در ادامه رویکرد مدیریت فعلی نهاد در تکمیل، تجهیز و افتتاح کتابخانه‌های مرکزی در سراسر کشور صورت گرفته است.

بر اساس این خبر، «کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای» سنندج که در زمینی به مساحت ۷۹۸ مترمربع و زیربنای ۳۴۱۷ مترمربع در شش طبقه واقع شده دارای بخش‌های مختلفی از جمله کودک، نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، اتاق‌های مطالعه اختصاصی آقایان و بانوان، اتاق‌های مطالعه گروهی و سالن مطالعه ویژه محققان است.

همچنین گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، کلاس آموزشی مبتنی بر وب، مخزن، مرجع، کمک درسی، نوجوانان، دیداری و شنیداری، نسخ خطی، مرکز مبادله کتاب استان، خدمات فنی و اتاق علم، که برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود، از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی استان کردستان است.

انتهای پیام

نظر شما