شناسهٔ خبر: 50428288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی صنایع پایین دست پالایشگاهی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: راه اندازی صنایع پایین دست پالایشگاهی می‌توان دستاوردی بزرگ برای ایجاد اشتغال و تحول در اقتصاد استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در نشست توسعه صنعتی استان با اشاره به راه اندازی صنایع پایین دست پالایشگاهی در هرمزگان افزود: با ایجاد پارک‌های تخصصی مانند کود وسم، چسب و رنگ، مواد شوینده و نساجی می‌توان برای جوانان استان شغل ایجاد کرد.

دوستی با بیان اینکه تنها مشکل استان استفاده نشدن همه جانبه از ظرفیت هاست، گفت: باید با ایجاد مشوق‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات گمرکی و مدل‌هایی که به نفع صنایع نیز باشد، صنایع بزرگ مقیاس را به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید

تاکید استاندار هرمزگان بردیدار‌های چهره به چهره مدیران با مردم

استاندار هرمزگان افزود: برای ایجاد توسعه و رفع محرومیت در مناطق کمتربرخوردار، باید بر اساس مزیت‌های هر منطقه برنامه ریزی کرد.

دوستی ارتقاء سهم ایران در بازار کود فسفاته کشور‌های همسایه را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه اندازی یک واحد یک میلیون تنی کود فسفاته در استان با توجه به مزیت نسبی هرمزگان نسبت به سایر مناطق کشور، می‌تواند نیاز ۷۰۰ هزار تنی کشور را برآورده کند.

او افزود: مازاد نیاز که نزدیک به ۳۰۰ هزار تن است، قابلیت صادراتی دارد که با توجه به چشم انداز توسعه در برخی کشور‌های همسایه، تولید این محصول دارای صرفه اقتصادی فراوانی است.

استاندار هرمزگان راهکار دیگر رفع محرومیت را راه اندازی صنعت نساجی به عنوان صنعتی که نسبت اشتغال به حجم سرمایه گذاری انجام شده در آن بسیار بیشتر از سایر واحد‌های صنعتی است، گفت: به دنبال آن هستم که طرح‌های پتروپالایش که در جاسک در حال اجرا است، به سمت راه اندازی صنعت نساجی که صنعت ضدفقر محسوب می‌شود حرکت کنند.

دوستی همچنین با اشاره به قابلیت اقتصادی کشف شده منگنز در بشاگرد، گفت: تنها راه توسعه بشاگرد تکیه بر معادن است که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود، اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

او افزود: فروش مواد خام سبب خروج ثروت از کشور میشود، این در حالی است که با استفاده از روش‌های فرآوری، می‌توان ارزش افزوده بسیار مناسبی ایجاد کرد و از خام فروشی و اتلاف ثروت کشور جلوگیری کرد.

استاندار هرمزگان گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد توسعه سریع در روش‌های فرآوری مواد معدنی هستیم و در واقع فرآوری مواد معدنی، یکی از مهم‌ترین حلقه‌ها، در زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی است.

انتهای پیام/ع

نظر شما