شناسهٔ خبر: 50319366 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید استاندار هرمزگان بر تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری

استاندار هرمزگان بر تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،  مهدی دوستی استاندار هرمزگان که امروز به بستک سفر کرده است، در جلسه شورای این شهرستان به شکل گیری ظرفیت‌های تولید گوشت سفید در شهرستان بستک اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی صنایع غذایی مرتبط برای ایجاد ارزش افزوده در زمینه گوشت سفید در شهرستان بستک لازم است و تنها نباید به تولید اولیه بسنده کرد، بلکه باید زنجیره‌های تولید را توسعه داد.

دوستی توسعه معدنی را ظرفیت مناسب استان هرمزگان دانست و افزود: ظرفیت خیلی خوبی در زمینه معادن گچ در شهرستان بستک وجود دارد که باید تولید حداکثری در این معادن انجام شود و دولت نیز وظیفه تسهیل گری و تسریع در فرآیند صادرات این محصولات را برعهده دارد که تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات بیشتر فراهم شود.

استاندار هرمزگان، نخیلات خرما و همچنین عبور خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک از شهرستان بستک را دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بستک دانست و افزود: اگر طرح مناسب در این زمینه‌ها ارائه شود، حتما از ان حمایت می‌کنیم.

دوستی با تاکید بر اینکه از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می‌کنیم، گفت: تکریم سرمایه‌گذاران بسیار مهم و در اولویت است و همچنین باید زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی گفت: در این راستا، براساس مزیت‌های هر منطقه، پهنه‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان تعیین و مجوز‌های لازم برای فعالیت در آن صادر می‌شود که در شهرستان بستک هم براساس ظرفیت تولید گوشت سفید و ظرفیت‌های معدن، این پهنه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد پهنه‌های سرمایه‌گذاری موجب تحول در استان هرمزگان خواهد شد، بر لزوم تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و بیان داشت: استانداری به دنبال آماده سازی و فراهم کردن زیرساخت و مجوز‌های آماده برای سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران دغدغه‌ای نداشته باشند.

دوستی همچنین، طرح‌های راه خور و انتقال آب از دریا و راه‌اندازی آب شیرین کن را از طرح‌های بسیار مهم برای شهرستان بستک دانست و تاکید کرد: حتما پیگیری لازم برای تکمیل این طرح‌ها صورت می‌گیرد تا آماده بهره برداری شوند.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: طرح انتقال آب از دریا به عنوان طرح راهبردی برای شهرستان بستک به شمار می‌رود و اگر تا تابستان سال بعد حداقل بخش اول این طرح به میزان ۴ هزار مترمکعب وارد مدار نشود، با تنش جدی آبی مواجه خواهیم شد.
جباری افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که دشمن سعی داشت این کار بزرگ را کم رنگ کند و کوچک جلوه دهد، نمونه بارز تلاش‌های موثر و ارزنده استاندار فعلی هرمزگان است.

وی گفت: شتاب توسعه استان و شهرستان بستک پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی در همسنجی با وضعیت توسعه در استان‌ها و شهرستان‌های همجوار بسیار فاصله دارد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گره زدن همه مشکلات کشور به FATF، از جمله واردات واکسن که با جان و سلامت مردم ارتباط دارد را یک گناه بزرگ و نابخشودنی دانست.

جباری، حضور بدون واسطه و بدون تشریفات رئیس جمهور در میان مردم را یکی از مزیت‌های دولت فعلی دانست و گفت: خوشبختانه استاندار دولت در هرمزگان نیز از چنین روحیه‌ای برخوردار است و ساده و بی آلایش در میان مردم حضور پیدا می‌کند.

تکمیل چهار کیلومتر از مسیر باقی مانده جاده ارتباطی خور جناح، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در غرب استان و راه اندازی واحد کربنات سدیم در شهرستان بستک از درخواست‌های جباری در این نشست بود.
مردم بستک همواره یاور نظام بوده اند.

امام جمعه شهرستان بستک هم در این نشست گفت: مردم بستک مشارکت فعالانه‌ای در مناسبت‌های ملی، مذهبی دارند و همیشه همراه نظام و انقلاب بوده اند.

حجت الاسلام قائدی از همه ائمه جمعه، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نماینده مردم غرب استان خواست با همه توان از استاندار جدید حمایت کنند.

وی یکی از مهمترین خصیصه‌های مردم شهرستان بستک را سطح بالای سواد مردم دانست و افزود: آمار باسوادی مردم بستک به نسبت جمعیت از مرکز استان نیز بیشتر است.

راه اندازی اداره مستقل تعزیرات حکومتی در بستک، تکمیل مصلی نماز جمعه، رفع کمبود نیروی انسانی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، ساخت سالن ۵۰۰ نفری در بستک و رفع موانع فعالیت واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان از جمله درخواست‌های امام جمعه شهرستان بستک از استاندار هرمزگان بود.

استاندار هرمزگان پس از شرکت در نماز جمعه شهرستان بستک و بازید از چند طرح عمرانی، وارد شهرستان بندرلنگه شد و از چند طرح عمرانی بازدید کرد.

هم اکنون نشست شواری اداری بندرلنگه با حضور استاندار هرمزگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندرلنگه، نخبگان، معتمدان و اعضای شورای اسلامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ا

نظر شما