شناسهٔ خبر: 50427830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصفیه‌خانه پنج شهر کرمانشاه برای بهره‌برداری نیاز به تامین اعتبار دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، سرمست و کرند در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود.

صاحب‌خبر -

« ایرج شهبازی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت تصفیه خانه روانسر با ۵۴ درصد، جوانرود ۵۹ درصد، تازه آباد ۷۵ درصد، سرمست ۲۰ درصد و کرند غرب ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که برای ادامه کار و وراد شدن به مدار بهره برداری در سال آینده نیاز به تامین اعتبار دارد.

او با اشاره به پروژه های نیمه کاره بخش فاضلاب استان همچنین گفت: احداث ۲ تصفیه خانه شهر های سنقر و صحنه هر کدام با ۱۳ و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی که در قالب پویش  هر هفته  "ایران الف-ب"  در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد، نیز در صورت تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری می شود.

شهبازی با بیان اینکه بودجه بخش فاضلاب استان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است اظهار کرد: امسال برای بخش فاضلاب شرکت آبفای استان اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که در صورت تخصیص پروژه فوق های ذکر شده و هفت پروژه دیگر در سطح استان با سرعت مطلوبتری اجرا خواهد شد.

یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا شده است

 معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا شده است، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه  برای پوشش جمعیتی یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

شهبازی افزود: در حال حاضر ۸۶۰ کیلومتر از هراز و ۴۵۰ کیلومتر شبکه انتقال و جمع آوری فاضلاب با پوشش قرار دادن ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه اجرا شده است.

او در پایان پروژه های فاضلاب را از طرح های زیربنایی و زیر ساختی مهم هر استان دانست و گفت: برنامه‌های آب و فاضلاب از جمله طرح های مهم است که نیاز به توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه دارد.

نظر شما