شناسهٔ خبر: 50408522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در صورت تحقق اعتبار لازم

پنج تصفیه خانه استان کرمانشاه وارد مدار بهره برداری خواهد شد

موج نیوز

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تکمیل پنج تصفیه خانه استان در صورت تخصیص اعتبار لازم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه ایرج شهبازی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان به تشریح خبر فوق پرداخت و گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه   با افق طرح جمعیتی یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب با تحت پوشش قرار دادن ۳۲۴ هزار نفر و همچنین ۸۶۰ کیلومتر از هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا گردیده است.

شهبازی از افزایش بودجه بخش فاضلاب استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان ساخت: در سال ۱۴۰۰ در بخش فاضلاب استان کرمانشاه  اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که در صورت تخصیص این اعتبار، پروژه فوق و هفت پروژه دیگر در سطح استان با سرعت مطلوبتری اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به پروژه های نیمه کاره در سطح استان اظهار داشت: ما تمام سعی خود را خواهیم کرد که در صورت تخصیص اعتبار لازم ساخت تصفیه خانه پنج شهرستان استان با پیشرفت فیزیکی روانسر ۵۴ درصد، جوانرود ۵۹ درصد، تازه آباد ۷۵ درصد، سرمست ۲۰ درصد، کرند غرب ۴۵ درصدی را تسریع نموده و تا سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسانیم. همچنین دو پروژه شهر های سنقر و صحنه با پیشرفت فیزیکی ۱۳ و ۳۶ درصدی که در قالب پویش هر هفته الف-ب در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد نیز در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه های فاضلاب را از طرح های زیربنایی و زیر ساختی مهم هر استان دانست و تصریح نمود: صنعت آب و فاضلاب از جمله صنایع مهم محسوب می شود که تکمیل پروژه ها آن نیازمند توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی است.

نظر شما