شناسهٔ خبر: 50406723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب کرمانشاه

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان کرمانشاه از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب استان خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه و هفت شهر دیگر استان سرعت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ایرج شهبازی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب استان کرمانشاه در شبانه روز و افق طرح جمعیتی یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب با تحت پوشش قرار دادن ۳۲۴ هزار نفر و ۸۶۰ کیلومتر از هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان از افزایش بودجه بخش فاضلاب استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است با پیگیری برای تخصیص این اعتبار ساخت تصفیه خانه پنج شهرستان استان را تا سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسانیم.

شهبازی افزود: همچنین دو پروژه شهر‌های سنقر و صحنه که در قالب پویش هر هفته الف-ب در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر روانسر با ۵۴ درصد پیشرفت، جوانرود ۵۹ درصد، تازه آباد ۷۵ درصد، سرمست ۲۰ درصد، کرند غرب ۴۵ درصد و دو پروژه شهر‌های سنقر و صحنه با پیشرفت ۱۳ و ۳۶ درصدی به علت عدم تامین مالی، تقریبا به صورت راکد باقی مانده اند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های فاضلاب را از طرح‌های زیربنایی مهم هر استان دانست و گفت: صنعت آب و فاضلاب از جمله صنایع مهم محسوب می‌شود که تکمیل پروژه‌های آن نیازمند توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی است.

نظر شما