شناسهٔ خبر: 50422312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهریه مدارس غیردولتی چگونه مشخص می شود؟

رئیس بازرسی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس غیردولتی مؤلفه‌هایی دارند که شهریه آن‌ها براساس این شاخص‌ها از جمله مکان، امکانات و کلاس‌های فوق برنامه تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نریمانی رئیس بازرسی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مدارس غیردولتی به طور عمده مکان‌های استیجاری دارند و معلمان حق‌التدریسی هستند به همین دلیل شهریه دریافت می‌شود، اما سامانه‌ای با عنوان مشارکت‌های مردمی میزان شهریه هر مدرسه مشخص است.

او با اشاره به اینکه شهریه در مدارس غیردولتی به دو بخش شهریه ثابت و متغیر تقسیم می‌شود گفت : در ایام کرونا تنها شهریه ثابت دانش‌آموزان از آن‌ها دریافت می‌شود.

او افزود: بار‌ها تأکید بر شده که هیچ مدرسه‌ای حق دریافت هیچ وجهی غیر از هزینه کتاب و بیمه را از دانش‌آموزان ندارد و دریافت وجه از والدین تخلف محسوب می‌شود.

نریمانی افزود: این موضوع شامل مدارس خاص از جمله استعداد‌های درخشان، تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد نیست و این مدارس قواعد و قوانین خاص خود را دارند و جزو مدارسی هستند که شهریه دریافت می‌کنند.

او گفت: در مدارس خاص تنها شهریه ثابت دریافت می‌شود و چنانچه کلاس فوق برنامه در شیفت مخالف آموزش دانش‌آموزان برگزار شود، براساس مصوبه هیئت امنا، رضایت دانش‌آموزان و میزان ساعات تدریس شده مبالغی به عنوان شهریه دریافت می‌شود.

نریمانی با اشاره به موضوع مشارکت‌های مردمی ادامه داد: با توجه به اینکه سرانه و امکانات مدارس دولتی بسیار پایین است و برخی خانواده‌ها در مواقع مختلف بعد از انجام فرایند ثبت‌نام به مدرسه کمک می‌کنند.

اوگفت: برخی از مدیران مدارس با وجود تأکیدات بسیار در زمان ثبت‌نام یا اعطای کارنامه شهریه یا کمک‌هایی در قالب‌های مختلف از جمله برگه A۴ درخواست می‌کنند که با موارد اینچنینی برخورد شده است

نریمانی با بیان اینکه هیچگونه گروکشی در زمان ثبت‌نام یا اعلام نتایج نباید وجود داشته باشد افزود: دریافت وجه، کاغذ یا هر چیز دیگری از خانواده‌ها در مدارس دولتی تخلف است و ما ملزم به برخورد هستیم.

او ادامه داد: بخشنامه‌های بسیاری به مدارس ارسال شده که دریافت هرگونه وجهی در هر قالبی تخلف است و هر کدام از والدین که به بازرسی آموزش و پرورش شکایت کرده به طور حتم رسیدگی شده است.

نریمانی گفت: ۴۶۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که حتی اگر یک درصد تخلف کنند تعداد بالایی می‌شود که این برای ما زیاد است .

انتهای پیام/د

نظر شما