شناسهٔ خبر: 50288558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون ۶۷ درصد دانش آموزان کرمانشاهی علیه کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت :تاپایان آبان شاهد حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به حضوری شدن آموزش بخشی از دانش آموزان، گفت: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر شاهد آموزش حضوری چند گروه از دانش آموزان در استان هستیم.

او افزود: دانش آموزان کلاس‌های اول و دوم، دانش آموزان مدارس کارگاهی - هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش - و مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر گروه‌هایی هستند که کلاس هایشان را به شکل حضوری برگزار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از احتمال حضوری شدن آموزش گروه‌های دیگری از دانش آموزان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: قرار است از آبان ماه و بعد از تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر و تحولی در بحث حضور دانش آموزان در مدارس را شاهد باشیم.

او ادامه داد: در نشستی هم که اخیرا با وزیر آموزش و پرورش داشتیم این بحث مطرح شد که از نیمه آبان به تدریج به سمت حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس برویم، بگونه‌ای که تا پایان آبان شرایط برای حضور گروه‌های دیگری از دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

یزدان پناه تاکید کرد: البته این مسئله بستگی به وضعیت آینده کشور از نظر شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا دارد، با این وجود آموزش و پرورش تمایل دارد که آموزش‌ها به شکل حضوری ادامه پیدا کند، اما در نهایت این ستاد ملی مقابله با کرونا است که تصمیم گیرنده خواهد بود.

او در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون معلمین و دانش آموزان استان هم اظهار داشت: تا هفته پیش حدود ۹۲ درصد از معلمین ما علیه کرونا واکسیناسیون شده بودند که این آمار در هفته جاری چند درصدی افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: چند درصد از معلمین و کارکنان آموزش و پرورش هستند که بنا به دلایلی همچون ابتلا به بیماری و عدم فراهم بودن شرایط و یا انجام واکسیناسیون در استانی دیگر و مهاجرت به استان ما در کرمانشاه واکسیناسیون نشده اند.

او ادامه داد: بدون تعارف درصد کمی هم هستند که در برابر واکسیناسیون علیه کرونا مقاومت می‌کنند که باید به سمتی برویم که این افراد هم مکلف شوند که واکسن بزنند و در محل کار حاضر شوند.

یزدان پناه در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۷ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در کرمانشاه هم علیه کرونا واکسینه شده اند،بیان داشت: امیدواریم این آمار در آبان ماه به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد تا با امنیت و آسایش بیشتری حضور دانش آموزان را در کلاس‌های درس داشته باشیم.

انتهای پیام/ق

نظر شما