شناسهٔ خبر: 50415738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علت تداوم وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ها/مردم تزریق واکسن را جدی بگیرند

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از ساده‌انگاری به عنوان علت تداوم وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان سرپل ذهاب یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : با توجه به اقدامات صورت گرفته شهرستان سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و برای بهبود یافتن شرایط کرونایی و تغییر رنگ بندی نیازمند همراهی و همکاری مردم است.

او گفت : موج ششم کرونا شهرستان سرپل ذهاب را تهدید می‌کند و اگر وضعیت شهرستان به این صورت ادامه یابد محدودیت‌های بیشتر و سخت‌تری اعمال خواهد شد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود: با آغاز ماه ربیع الاول و اعیاد مختلف مراسم شادی و عروسی مردم آغاز شده که می‌تواند زمینه‌ای برای شیوع بیماری کرونا باشد که تدابیر سختگیرانه‌تری برای برگزاری این مراسمات اتخاذ شده است.

فرزادی‌پور افزود: کسبه و بازاریان شهرستان سرپل ذهاب با توجه به عدم تعطیل کردن بازار در شرایط قرمز شهرستان لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت کنند.

او با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان سرپل ذهاب، ادامه داد: در ماه گذشته واکسیناسیون شهرستان سرپل ذهاب رشد ۱۰ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته و تاکنون ۸۰ درصد از جمعیت هدف شهرستان واکسینه شده‌اند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب به صورت ثابت و سیار فعال است تا افراد باقیمانده نیز به سهولت برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

فرزادی‌پور افزود: آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس مکلف به اجرای قوانین و مصوبات وزارت آموزش و پرورش شده است.

تزریق واکسن را جدی بگیرید

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: مردم بویژه روستاییان ساکن در این شهرستان برای حفظ سلامت عمومی و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، باید تزریق واکسن را جدی بگیرند و هر چه سریعتر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند

محسن مرادی افزود: استقبال روستاییان این شهرستان از تزریق واکسن کرونا بسیار ضعیف است از این رو شعار «فردا برای واکسیناسیون دیر است و همین امروز برای واکسن اقدام کنید» به عنوان یک شعار جدی و مهم تعیین شده تا همه به آن عمل کنند.

او افزود: ۸۱ درصد از گروه هدف افراد بالای ۱۲ سال در شهر سرپل ذهاب واکسینه شده‌لند، ولی واکسیناسیون روستاییان با استقبال کمتری همراه بود و اکنون ۷۱ درصد از ساکنان مناطق روستایی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: واکسیناسیون دانش آموزان نیز به میزان ۷۱ درصد انجام شده که رشد قابل قبولی دارد، ولی هنوز به درصد مطلوب و مصوب نرسیده ایم و از جمعیت دانش‌آموزی و والدین آن‌ها درخواست می‌کنیم که همین امروز برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

مرادی ادامه داد: واکسیناسیون مادران باردار به عنوان یک گروه مهم در شهرستان هم اکنون درصد قابل قبولی دارد، ولی انتظار است که تمامی مادران باردار برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود: هم اکنون از نظر واکسن در شهرستان هیچ مشکل و کمبودی نداریم و تمام واکسن‌ها به میزان کافی موجود است

بستری ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در بیمارستان شهدای هرسین

فرماندار هرسین گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تا به امروز ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در بیمارستان شهدای هرسین بستری شده‌اند که متأسفانه ۱۶۹ نفر از شهروندان با ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده اد.

عبادالله کنجوریان گفت: آخرین وضعیت بیماری کرونا درشهرستان به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت نارنجی است.

او ادامه داد: از ابتدای اپیدمی کرونا تا به امروز ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در بیمارستان شهدای هرسین بستری شده‌اند که متأسفانه ۱۶۹ نفر از شهروندان با ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده و در حال حاضر هم ۲۴ نفر هم در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

فرماندار هرسین اشاره‌ای به روند واکسیناسیون مطلوب در این شهرستان داشت و افزود: خوشبختانه از نظر واکسن مشکلی در سطح کشور، استان و به تبع در شهرستان نداریم.

او گفت: تا به امروز در مجموع ۷۵ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۴۵ هزار و ۹۸۷ نفر مربوط به نوبت اول و ۲۸ هزار و ۹۷۸ مورد هم در نوبت دوم تزریق شده است.

واکسینه شدن ۸۶ درصد از جمعیت روستایی روانسر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: واکسینه شدن ۸۶ درصد از جمعیت روستایی شهرستان دلیل محکمی برای بازگشایی مدارس روستایی است.

محی الدین امینی با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: بیش از ۹۷ درصد معلمان و ۷۶ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا زده‌اند.

فرماندار روانسر گفت: شبکه بهداشت و درمان مرجع اصلی تصمیم گیری در این ستاد و شورای مدرسه نیز معیار اخذ تصمیمات در مدارس است.

سعدی مصطفی زاده با بیان که شبکه شاد نمی‌تواند به تنهایی جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد، افزود: البته سلامت دانش آموزان و خانواده‌های روانسری باید در این زمینه و آموزش حضوری اولویت باشد .

انتهای پیام/د

نظر شما