شناسهٔ خبر: 50412269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی استان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ۶ آبان با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در سنندج افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: با راه‌اندازی کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان سطح خدمات‌رسانی به عموم مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

او زیربنای این کتابخانه را سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه اعلام کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

مخدومی با بیان اینکه طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده‌سازی شده است، افزود: در بخش ویژه نشریات نیز علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

او گفت: این کتابخانه روز پنجشنبه ۶ آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسوولان استانی افتتاح خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای افتتاح و بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی کردستان به سنندج سفر می‌کند و با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

نظر شما