شناسهٔ خبر: 50431536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ارتقای فرهنگ عمومی ماموریت محوری وزارت ارشاد است

اسماعیلی گفت: ماموریت محوری وزارتخانه فرهنگ و ارشاد در دولت مردمی ارتقای فرهنگ عمومی در کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود در هر منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان سفر خود به استان را سفری پروژه محور خواند و اظهار داشت: نیاز است در فرصتی دیگر به این استان فرهنگی بیایم و از نزدیک به طور دقیق‌تر با ظرفیت‌ها و استعداد‌های آن آشنا شویم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم این دیار ارائه کنیم.

اسماعیلی سیاست محوری در دولت مردمی در بخش فرهنگ را توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط کشور خواند و افزود: تمرکز زدایی یکی از مهمترین راهبرد‌های ما در این وزارتخانه خواهد بود و برنامه‌ای را در این رابطه تهیه و ستادی هم در وزارتخانه ستادی هم در این زمینه تشکیل دادیم.

او با اشاره به اینکه بخشی از موارد مورد نیاز را با استفاده از ظرفیت‌ها و سفر‌های استانی رییس جمهوری به استان‌ها پیش خواهیم برد، اضافه کرد: به زودی با سفر استانی رییس جمهور به کردستان هم بخش مهمی از زیرساخت‌های که نیازمند توجه ویژه بیشتری و اختصاص اعتبارات مضاعفی هستند، مورد عنایت قرار خواهند گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در بخش‌های نرم افزاری معتقدم فرهنگ نیز مانند ورزش است که با تماشای آن اتفاقی نمی‌افتد و فرد باید خود اقدام به انجام حرکات ورزشی کند در حوزه فرهنگ هم مردم باید وارد این عرصه شده و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد نقش مهمی در فرهنگ عمومی دارد، گفت: ارتقای شاخص‌های اصلی حوزه فرهنگ عمومی در این دوره یکی از برنامه‌های ما است که خروجی آن باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و کاهش فواصل ایجاد شده خواهد شد.

او یادآور شد: این رسالت مهم نیازمند حمایت و پشتیبانی بزرگان در هر منطقه است که استان کردستان با دارا بودن شخصیت‌های برجسته و عالمان دینی بزرگ نقش موثری در ارتقای فرهنگ عمومی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما