شناسهٔ خبر: 50362562 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم مطرح کرد؛

تاکید بر افزایش همکاری‌های علمی بین المللی کشورهای فارسی زبان

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم بر افزایش همکاری‌های علمی بین المللی کشورهای فارسی زبان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش بزرگداشت بیهقی در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، مسئولان این دانشگاه و شهر سبزوار، با هدف گرامیداشت بزرگان و پیوند و استحکام بیشتر میان فارسی زبانان برگزار شد.

دکتر حسین سالارآملی رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، در این مراسم گفت: حفظ هویت در جامعه ایرانی که از فرهنگ‌های مختلف و روش زندگی متنوع بهره می‌گیرد، حائز اهمیت است و حفظ زبان فارسی به عنوان هویت در ایران اسلامی و حوزه تمدن زبان فارسی از مهمترین پارامترهایی است که جامعه علمی می‌تواند در حوزه همکاری‌های علمی بین‌المللی از آن بهره‌مند شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی اظهار داشت: بزرگداشت ابوالفضل بیهقی نه یک نشست کوتاه مدت، که گرامیداشت بزرگان در طول تاریخ است چرا که این نگاه، باعث حفظ هویت جامعه می‌شود و این همان انتظاری است که از جامعه دانشگاهی می‌رود.

دکتر سالار آملی با تشکر ویژه از رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: از دانشگاه حکیم سبزواری، ریاست دانشگاه، مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین المللی، بیهقی پژوهان، دبیر همایش، انجمن‌های علمی و مدیریت شهر سبزوار برای اهتمام به این کار بزرگ، تشکر ویژه ای از طرف وزارت علوم دارم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی خاطر نشان کرد: امیدوارم با برگزاری نشست‌های علمی این همایش، همکاری‌های علمی بین المللی کشورهای فارسی زبان و حوزه تمدن زبان فارسی بیشتر از قبل شود تا ادبیات فارسی که پیوند فارسی زبانان است، بیشتر و مستحکم‌تر شود.

ر. ا ۵۲/ س. ر ۶۲

نظر شما