شناسهٔ خبر: 50350633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی:

ادبیات فارسی پیوند کشورهای فارسی زبان است

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: امیدوارم همکاری‌های علمی بین المللی کشورهای فارسی زبان بیشتر شده تا ادبیات فارسی که پیوند فارسی زبانان است، بیشتر و مستحکم تر شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حسین سالار آملی، در افتتاحیه یازدهمین همایش بزرگداشت بیهقی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: حفظ هویت در جامعه ایرانی که از فرهنگ‌های مختلف و روش زندگی متنوع بهره می‌گیرد، حائز اهمیت است و حفظ زبان فارسی به عنوان هویت در ایران اسلامی و حوزه تمدن زبان فارسی از مهمترین پارامترهایی است که جامعه علمی می‌تواند در حوزه همکاری‌های علمی بین المللی از آن بهره گیرد.

 

به گزارش مهر،رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی افزود: بزرگداشت ابوالفضل بیهقی نه یک نشست کوتاه مدت که بزرگداشت بزرگان در طول تاریخ است چرا که این نگاه، باعث حفظ هویت جامعه می‌شود و این همان انتظاری است که از جامعه دانشگاهی می‌رود.

 

سالار آملی با تشکر ویژه از رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از دانشگاه حکیم سبزواری، ریاست دانشگاه، مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین المللی، بیهقی پژوهان، دبیر همایش، انجمن‌های علمی و مدیریت شهر سبزوار برای اهتمام به این کار بزرگ، تشکر ویژه ای از طرف وزارت علوم دارم.

 

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی گفت: امیدوارم از قبل برگزاری نشست‌های علمی این همایش، همکاری‌های علمی بین المللی کشورهای فارسی زبان و حوزه تمدن زبان فارسی بیشتر شده تا ادبیات فارسی که پیوند فارسی زبانان است، بیشتر و مستحکم‌تر شود.

 

نظر شما