شناسهٔ خبر: 50361764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۴۳ جرم محیط زیستی در استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از افزایش ۲۵ درصدی کشف جرائم محیط زیستی دراین استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جعفری‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به کشف ۴۳ جرم محیط زیستی دراستان همدان، از افزایش ۲۵ درصدی کشف جرائم محیط زیستی دراین استان خبر داد.

او افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۴۳ جرم محیط زیستی در استان از سوی یگان حفاظت محیط زیست کشف و ۶۵ نفر در این خصوص دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

جعفری نژاد ادامه داد: این جرائم شامل شکار و صید غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش غیر مجاز حیات وحش، تخریب اراضی ملی و تعلیف غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست همدان با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم افزود: ۴۱ بال پرنده و ۳۲ راس پستاندار به صورت غیر مجاز توسط متخلفان شکار شده بودند.

اوگفت: با کشف و ضبط و مستندات تخلفات و صدور حکم متخلفان و اخذ ضرر و زیان، ۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تحویل مراجع قضایی شد.

جعفری‌نژاد اظهار داشت: با توجه به تهدیدات موجود نظیر خشکسالی، ضمن افزایش گشت و کنترل و پایش شبانه‌روزی توسط محیطبانان و کارشناسان، با هرگونه تخلف ناشی از آسیب به حیات وحش و اراضی ملی واقع در مناطق حفاظت شده استان برخورد قاطع می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ج

نظر شما