شناسهٔ خبر: 50634104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح رفع تداخلات در دو میلیون هکتار از اراضی استان همدان و تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان از تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد یوسفی، رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی استان گفت: در اجرای طرح رفع تداخلات بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت شده است.

او افزود: رفع تداخلات اراضی ملی-دولتی و مستثنیات کشاورزان به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در دستور کار قرار دارد.

یوسفی افزود: این مهم در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سطح ۲ میلیون هکتار از اراضی استان در حال اجرا است. در این طرح تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی (قانون اصلاح اراضی و قانون ملی شدن جنگل‌ها) که باعث افزایش اختلافات ملکی - اقامه دعوی از سوی دولت علیه اشخاص - خلع ید افراد از اراضی کشاورزی و در مواردی قلع و قمع باغ‌های چندساله شده بود بررسی و مرتفع می‌شود.

او بیان کرد: ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان اراضی ملی و ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت و ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار به عنوان اراضی تداخلی به اراضی کشاورزی استان اضافه شده است.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها، حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و اراضی ملی و کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از مزایای اجرای این طرح دانست.

یوسفی ادامه داد: پس از رفع تداخل و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، اسناد اراضی مربوطه در جهت دریافت تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان می‌توانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و برای کشاورزان صاحب زمین از این طریق بستر توسعه فعالیت کشاورزی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ا

نظر شما