شناسهٔ خبر: 50256220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تالاب پیرسلمان اسد آباد میزبان پرندگان مهاجر

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت: از ۲۰ روز پیش تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد میزبان پرندگان کوچ رو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید اسکندری ،مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت: در بازدید‌های انجام شده در حال حاضر پرندگانی مانند کشیم، حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، چنگر، مرغابی و اردک سر سبز در تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد مشاهده شده است. 

او افزود: این پرندگان از جلبک، علف و حشرات کف زی تالاب تغذیه کرده و به علت عدم یخبندان کامل سطح آب تالاب در زمستان، برخی از پرندگان به صورت دائم در این مکان ساکن می‌شوند.

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد در ادامه با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب‌های طبیعی و زنده استان همدان از نظر شرایط آب دهی و پوشش گیاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: تا حدودی سطح آب تالاب پایین آمده، اما همچنان دارای آب بوده و خوشبختانه با خشکسالی مواجه نشده است.

اسکندری با بیان اینکه تالاب پیرسلمان جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است، تاکید کرد: تالاب پیرسلمان به مساحت ۳ هکتار از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تغذیه می‌کند.

او همچنین در رابطه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان خاطر نشان کرد: طی پایش‌های مستمر انجام شده توسط محیط زیست با همکاری دامپزشکی شهرستان از تالاب، سدنعمت آباد و سایر حوزه‌های آبی و زیستگاه‌های پرندگان تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/غ

نظر شما