شناسهٔ خبر: 50349249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بالا گرفتن انتقاد‌ها از گانتس به دلیل تروریستی خواندن سازمان‌های فلسطینی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تروریستی توصیف کردن شش سازمان مردم نهاد در کرانه باختری با موج شدید انتقاد‌ها در سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری سما، «نعماه لازیمی» عضو حزب کار کنست از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد: «با توجه به این که تا این لحظه اطلاعاتی وجود ندارد که ثابت کند این سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی فعالیت تروریستی دارند، این اقدام از نظر اسرائیل خطرناک وغیرقابل درک است.»

از منابع نزدیک به لازیمی نقل شده که او وعده داده است گانتس را در این خصوص استیضاح خواهد کرد.

در همین حال؛ «نیسان هوروویچ» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل هنگام محدودیت قائل شدن برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فلسطینی خیلی محتاط باید عمل کند، زیرا این کار پیامد‌های سیاسی خواهد داشت و روابط خارجی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سراغ گانتس رفتم و از او خواستم مدارکی را که منجر شده است شش سازمان فلسطینی را تروریستی توصیف کند، به کابینه ارائه دهد.»

«گابی لاسکی» عضو حزب میرتس نیز گفت شخصا از فعالیت برخی از سازمان‌هایی که تروریستی توصیف شده اند، اطلاع دارد و بر این اساس معتقد است وزیر دفاع (جنگ) در این مورد اشتباه عمل کرده است.

به گفته لاسکی برخی از این سازمان‌ها برای حفاظت از حقوق کودکان زیر سن قانونی، برخی دیگر برای حفاظت از حقوق زندانیان در زندان‌های اسرائیل و برخی هم برای حفاظت از حقوق کودکان و امدادرسانی فعالیت می‌کنند.

«تمارا زاندبرگ» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی نیز گفت: «حداقل ۳ سازمان از سازمان‌های تروریستی توصیف شده قدیمی و در محافل حقوق بشری و در سطح جهان شناخته شده هستند.

چندی پیش با دستور «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین» سازمان تروریستی اعلام شدند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در وب سایت خود اعلام کرد که این تصمیم توسط وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و با دستور بنی گانتس گرفته شده است.

طبق اعلام این وبسایت این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

جروزالم پست همچنین ادعا کرد که این سازمان‌ها بر اساس حکم صادر شده در گروه بازوی سازمان تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطینطبقه‌بندی می‌شوند.

در پی این حکم، مقامات فلسطینی این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را حمله‌ای دیوانه‌وار از سوی مقامات رژیم اشغالگر علیه نهاد‌های مدنی و حقوقی فلسطینی عنوان کرد و ادعای تروریستی بودن این سازمان‌ها را به طور قاطع رد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما